قاری ایرانی برنده جایزه 3 میلیون ریال سعودی مسابقات قرآن در عربستان شد

«یونس شاهمرادی»، قاری ممتاز ایرانی، رتبه نخست رشته تلاوت دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان «عطر الکلام» عربستان را کسب کرد.

قاری ایرانی برنده جایزه 3 میلیون ریال سعودی مسابقات قرآن در عربستان شد

  یونس شاهمرادی در رقابت با سه قاری دیگر از کشور عربستان و مراکش، موفق شد رتبه نخست بخش تلاوت دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان «عطر الکلام» عربستان را کسب کند.

 اداره کل رفاه عربستان اعلام کرد که «محمد آل الشریف» از کشور میزبان و «یونس شاهمرادی» از ایران به ترتیب در رشته‌های اذان و قرائت رتبه نخست را کسب کردند که به نماینده کشور میزبان دو میلیون ریال سعودی و به یونس شاهمرادی سه میلیون ریال سعودی جایزه اعطا شد.

همچنین، «عبدالعزیز الفقیه» از عربستان و «زکریا الزیرک» و «عبدالله الدغری» از مراکش رتبه‌های دوم تا چهارم در رشته تلاوت را کسب کردند که به ترتیب دو میلیون سعودی، یک میلیون ریال و ۷۰۰ هزار سعودی به ترتیب جایزه دریافت کردند.

در رشته اذان نیز پس از «محمد آل الشریف» از کشور میزبان، «ضیاء الدین نزارالدین» از اندونزی، «رهیف الحاج» از لبنان و «ابراهیم اسد» از بریتانیا به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را کسب کردند و به ترتیب یک میلیون ریال، ۵۰۰ هزار ریال و ۳۰۰ هزار ریال سعودی جایزه به آن‌ها اهدا شد.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن و اذان «عطر الکلام» با حمایت اداره کل رفاه عربستان برگزار شد و هدف از این رقابت که مرحله مقدماتی آن با مشارکت ۵۰ هزار شرکت‌کننده از ۱۶۵ کشور آغاز شد، برجسته‌کردن تنوع فرهنگ‌ها در جهان اسلام و روش‌های تلاوت قرآن و اقامه اذان و نشان‌دادن استعدادهای قاریان و مؤذنان است.

داوران مشهوری از جمله عادل الکلبانی از عربستان، استاد البهلول أبوعرقوب از لیبی، شیخ احمد منصور از مصر و عبدالرحیم النبولسی از مراکش این رقابت‌ها را قضاوت کردند.

مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات به‌صورت حضوری برگزار و از طریق شبکه تلویزیونی mbc۱ و اپلیکیشن «شاهد» به صورت زنده پخش شد.

منبع: ایکنا
کد مطلب: ۳۶۶۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت