«محمدمهدی سیار» چهره برتر هنر انقلاب در سال 1401 شد

آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی با معرفی هدایت‌الله بهبودی به عنوان چهره ماندگار، محمدمهدی سیار، به عنوان چهره برتر هنر انقلاب و سرود سلام فرمانده به عنوان رویداد برتر سال ۱۴۰۱ برگزار شد.

«محمدمهدی سیار» چهره برتر هنر انقلاب در سال 1401 شد

 آیین پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور محمدمهدی دادمان (رئیس حوزه هنری)، محمد مهدی اسماعیلی( وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی(رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)، محسن مومنی شریف (رییس اسبق حوزه هنری) و استاد مرتضی سرهنگی از ساعاتی قبل آغاز شده و در جریان آن از  هدایت‌الله بهبودی، به عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب به‌خاطر مجموعه فعالیت‌هایش در راستای هنر انقلاب تقدیر شد.

در مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب، عنوان رویداد برگزیده سال ۱۴۰۱ هنر انقلاب اسلامی به سرود سلام فرمانده با صدای ابوالفضل روحی اختصاص یافت.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این مراسم گفت: همه اذعان دارند که با وجود همه تبلیغاتی که وجود دارد، بر هنر انقلاب سال به سال افزوده می‌شود.

وی افزود: اگر با ظهور انقلاب اسلامی نخستین شکوفه های فرهنگی و هنری روییدن گرفت، امروز شاهد جنگلی از رویدادها و هنر هنرمندان انقلابی و شاهد تولید و خلق آثار برجسته در این زمینه هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: به همه برگزیدگان امسال تبریک می‌گویم و از مجاهدت‌های سالیان آنها در اشاعه فرهنگ انقلاب اسلامی تقدیر می‌کنم.

وی در پایان گفت: امیدوارم این عرصه سال به سال شاهد رویش‌های موفق‌تری نسبت به گذشته باشد.

در بخش پایانی این مراسم، محمدمهدی سیار، شاعر و ترانه سرا با حضور محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی، محسن مومنی شریف، رئیس سابق حوزه هنری، علی فروزانفر معاون هنری حوزه هنری و محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۱ معرفی و تجلیل شد.

محمدمهدی سیار ۱ تیر ۱۳۶۲ در زاهدشهر فسا زاده شده ‌است. او دارای مدرک دکترای فلسفه از دانشگاه تربیت مدرس و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد الهیات در دانشگاه امام صادق است. سیار از سال ۱۳۸۷ در دانشگاه امام‌صادق، دروس ادبیات و منطق را تدریس می‌کند.

این هنرمند انقلابی در زمینه ترانه‌سرایی و همچنین سرودن شعر برای مداحی نیز طبع‌آزمایی کرده‌است. اشعار او را خوانندگانی مانند نیما مسیحا، سالار عقیلی، محمد معتمدی، فریدون بیگدلی، حامد زمانی و نیز مداحانی نظیر صادق آهنگران و میثم مطیعی اجرا کرده‌اند. شعر تیتراژ فیلم هناس با همین نام، با صدای حسین حقیقی نیز از آثار وی است.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۷۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت