اسماعیلی، وزیر ارشاد:

در حوزه حجاب علاوه‌بر اقدامات ایجابی، اقدامات سلبی الزامی است / با توطئه‌های امنیتی نمی‌توان صرفا فرهنگی مقابله کرد

وزیر ارشاد گفت: در حوزه حجاب و عفاف حداقل اقدامات سلبی در کنار اقدامات گسترده ایجابی الزامی است، زیرا نمی‌توان با دسیسه‌ها و توطئه‌های پیچیده امنیتی دشمن، تنها با نگاه فرهنگی مقابله کرد.

در حوزه حجاب علاوه‌بر اقدامات ایجابی، اقدامات سلبی الزامی است / با توطئه‌های امنیتی نمی‌توان صرفا فرهنگی مقابله کرد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر ارشاد سی ام فروردین ماه در دیدار با صاحبنظران و فعالان مردمی حوزه حجاب و عفاف پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های فعالان این حوزه با اشاره به ماموریت فرهنگی دولت انقلابی و مردمی گفت: دولت بر مبنای فراز پنج مرحله‌ای مد نظر مقام معظم رهبری که شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است، ماموریت کلان فرهنگی خود را حرکت از مرحله عبور دولت اسلامی به سمت جامعه اسلامی قرار داده است که تحقق آن نیز ملزومات خود را می‌طلبد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش هایی از اظهارات اسماعیلی را در ادامه می خوانید:

 
  • این مسئله موجب کاهش قدرت و توان تاثیرگذاری حاکمیت در حوزه حکمرانی فرهنگی بخش‌های مختلف شده بود، بطوری که با این توان محدود امکان ایجاد فضای فرهنگی مدنظر نظام اسلامی و تثبیت مرحله تحقق تمدن نوین اسلامی دشوار به نظر می‌رسید.
  • بر همین اساس، سیاست محوری دولت مردمی، بازگرداندن حاکمیت فرهنگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در یکسال و نیم اخیر نیز بخش مهمی از زیرساخت‌های تحقق این امر فراهم شده است.
  • امسال برای نخستین بار اولویت‌های فرهنگی مورد نظر رهبر معظم انقلاب به صورت عملیاتی به تمامی نهاد‌ها و بخش‌های مجموعه وزارت فرهنگ ابلاغ شد تا سرلوحه برنامه‌ها و اقدامات حوزه فرهنگی قرار گیرد.
  • در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال جدید مقرر شد نگاه آسیب شناسانه رهبر فرزانه انقلاب در حوزه فرهنگ عمومی، در سال جدید مورد اهتمام جدی تمامی دستگاه‌ها قرار گیرد.
  • موضوعاتی از قبیل «فرهنگ کار و تولید»، «زیست عفیفانه»، «امید به آینده و اعتماد به نفس ملی»، «پرهیز از اسراف و تجمل» و «افزایش سرانه تولید و مصرف فرهنگی بهینه» شاخص‌هایی هستند که به عنوان اولویت‌های کار دستگاه‌های فرهنگی در سال 1402 اعلام و تمام برنامه ریزی‌ها برای ارتقای این پنج حوزه به کار گرفته خواهد شد.
  • به لحاظ زایش تمدنی در جایگاه ممتازی قرار داریم، امروز با هم‌نشینی عقلانیت و فقه به عنوان مبنای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از هر زمان دیگری به تحقق تمدن نوین اسلامی نزدیک‌تر خواهیم بود بر همین اساس بازگشت به برهنگی برای جامعه‌ای که نهضت اسلامی را رقم زده، ارتجاع به حساب می‌آید.
  • ملت ایران 45 سال پیش علیه ارتجاع قیام کرده و 90 سال پیش عده‌ای برای دفاع از حوزه عفاف و حجاب در گوهرشاد به شهادت رسیدند، مسلما چنین ملتی اجازه بازگشت مظاهر جاهلیت را نخواهد داد.
  • بر همین اساس تمامی سازوکار‌های قانونی برای حل معضلات فعلی به کار گرفته، و ما به آینده بسیار امیدواریم. وی ادامه داد: سیاست دولت مردمی توسعه آزاداندیشی است، زیرا ایجاد تمدن نوین اسلامی، چاره‌ای جز بسط آزادی اندیشه و گفتگو در جامعه ندارد.
  • در 1400 سال گذشته هر جا شاهد شکوفایی و بسط تمدنی بودیم نظیر دوره قرون سوم تا پنجم و قرون دهم و یازدهم و شکل گیری نظام مدنی شیعی در ایران، دوره شکوفایی علمی و اندیشه‌ای بوده، و براساس چنین دریافتی در ساخت تمدن نوین اسلامی، عقلانیت، معنویت و عدالت باید هم نشینی پیدا کنند.
  • در تدبیر امور فرهنگی باید تمامی حمایت‌ها براساس تقویت خطوط روشن برای حرکت همه جانبه در این مسیر قرار گیرد و در این راه، پشتیبانی و حمایت از افراد و تفکراتی که اهتمام شان تبلیغ علیه منافع مردم ایران که همان آرمان‌های 60 ساله نهضت امام (ره) قرار گیرد، تخلف و غیر قابل قبول است.
  • در حوزه حجاب و عفاف حداقل اقدامات سلبی در کنار اقدامات گسترده ایجابی الزامی است، زیرا نمی‌توان با دسیسه‌ها و توطئه‌های پیچیده امنیتی دشمن، تنها با نگاه فرهنگی مقابله کرد.
منبع: اعتماد آنلاین
کد مطلب: ۳۶۷۲۲۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت