علت جدایی چند زوج مشهور دنیا لو رفت

به نظر می‌رسد که پس از چند سال آرامش پیش از طوفان، دوباره موج جدایی‌ها به دنیای ستاره‌های دنیای سرگرمی و سینما برگشته است.

علت جدایی چند زوج مشهور دنیا لو رفت

تیلور سوئیفت پس از شش سال رابطه، از جو آلوین جدا شد. سوفیا ورگارا و جو مانگینلو پس از هفت سال زندگی مشترک، به‌تازگی اعلام کردند که دارند طلاق می‌گیرند. آریانا گرانده نیز ژانویه گذشته پس از دو سال ازدواج، از همسرش، دالتون گومز، جدا شد تا به ایتان اسلیتر ملحق شود که همسرش را در سودای رسیدن به این ستاره پاپ رها کرده بود.

این موج کمی هم به ساحل سیاست زد و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، و همسرش، سوفی گرگوار ترودو، پس از ۱۸ سال زندگی مشترک، از هم جدا شدند. تا زمانی که هالیوود افراد مشهور داشته باشد، طلاق افراد مشهور را نیز خواهیم داشت. در کنار آن‌هایی که توافقی و دوستانه از هم جدا می‌شوند، برخی جدایی‌های پیچیده هم در تاریخ ثبت‌شده‌اند؛ مانند طلاق پرهزینه در حال انجام کوین کاستنر از همسر سابقش، کریستین بامگارتنر، یا جدایی جانی دپ و امبر هرد . داستان عاشقانه و جنجالی آشنایی و ازدواج آنجلینا جولی و برد پیت هم در برابر ماجراهای طلاقشان، حوصله‌سربر به نظر می‌رسد.

اما با تمام این حاشیه‌ها و دردسرها، چرا افراد مشهور باز هم به سراغ یکدیگر می‌روند؟ دلیل اینکه افراد مشهور اغلب به یکدیگر جذب می‌شوند، این است که «وقتی ستاره‌ای به سطح مشخصی از شهرت می‌رسد، برقراری ارتباط با افراد جدید برایش دشوار است، زیرا به انگیزه‌های شخصی که شهرت یا ثروت کمتری از او دارد، مشکوک می‌شود و تردید می‌کند که آنچه می‌بیند، عشق است، یا تلاش فردی برای نزدیک شدن به حلقه افراد ثروتمند و مشهور. بنابراین، اغلب آن‌ها با شخصی رابطه برقرار می‌کنند که در موقعیتی مشابه باشد».

این تحلیل منطقی به نظر می‌رسد؛ اما چرا اغلب این ارتباط‌ها دوام نمی‌آورند و به جدایی و دلخوری ختم می‌شوند؟

الکساندرا کونتی که مشخصا در زمینه دوستیابی ستاره‌ها کار می‌کند، بر اساس تجربه‌هایش در این شغل، تعدادی از مهم‌ترین دلایل را شرح می‌دهد

۱- شروع آتشین و عجولانه

علت جدایی چند زوج مشهور دنیا لو رفت

تب تند عشق باعث می‌شود که در آغاز رابطه، چندان به تفاوت‌ها توجه نکنیم. این همان چیزی است که باعث شد «بنیفر» فرو بپاشد و برای به هم رسیدن دوباره جنیفر لوپز و بن افلک، سال‌ها زمان لازم باشد. لوپز و افلک از نمونه‌های این گونه عشق و اشتیاق و قرار ازدواج طوفانی‌اند. کونتی می‌گوید: «برخی از ستاره‌ها برای پر کردن خلاء تنهایی، به مواد مخدر روی می‌آورند، اما برخی دیگر به عشق. با این ‌حال، اگر مراقب نباشند، ممکن است با عجله وارد یک رابطه عاشقانه شوند، اما سپس متوجه می‌شوند که فردی که شیفته او شده‌اند، در واقع ویژگی‌هایی ندارد که با شراکت بلند‌مدت سازگار باشد.»

۲- فشار زیادی روی روابط ستاره‌ها وجود دارد

لورل هاوس، کارشناس دوستیابی می‌گوید که در کانون توجه بودن، اغلب دلیل جدایی زوج‌های مشهور است. به گفته او، «برخلاف زوج‌های معمولی، افراد مشهور مدام در معرض توجه، ارزیابی، قضاوت و حتی تعقیب‌اند»، و این امر باعث می‌شود که فراز و نشیب‌های رابطه که امری بسیار عادی است، در معرض دید و قضاوت میلیون‌ها نفر قرار گیرد و حتی موقعیت شغلی و حرفه‌ای این افراد را هم به خطر اندازد. این وضعیت دائمی ناامنی، پرسش و بررسی، می‌تواند به بی‌اعتمادی، سوء‌تفاهم و جدایی منجر شود.

۳- در معرض استرس شدید قرار دارند

علت جدایی چند زوج مشهور دنیا لو رفت

چه فردی مشهور باشید و چه نه، استرس می‌تواند به‌‌سادگی قاتل رابطه عاشقانه باشد. دکتر کلودیا لوئیز، روانکاو و نویسنده کتاب The Making of a Psychoanaly، چنین توضیح می‌دهد: «آن‌ها اغلب در شرایطی شبیه زودپز زندگی می‌کنند. نه‌تنها در قبال کسب‌وکارشان، بلکه در قبال مخاطبان خود نیز مسئولیت دارند»؛ بنابراین گاهی منطقی نیست که در عین تحمل درگیری‌های شغلی فراوان، برای پردازش احساسات خود هم وقت بگذارند.

۴- فشار اقتصادی کمتری برای با هم ماندن دارند

طلاق گرفتن گران است. صرف‌نظر از پرداخت هزینه برای وکلا یا حتی هزینه نقل‌مکان، جدایی برای اغلب زوج‌ها با درآمد معمولی، نوعی ورشکستگی مالی در پی دارد. درنتیجه، زوج‌هایی که شرایط اقتصادی ناپایداری دارند، برای حفظ رابطه بیشتر تلاش می‌کنند. اما افراد مشهور با محدودیت‌های مالی یا خانوادگی مواجه نیستند. فرزندان آن‌ها اغلب با کمک پرستاران بزرگ می‌شوند و با مشکل مالی هم مواجه نیستند، بنابراین، دلایل عملی کمتری برای کنار آمدن با وضعیت نامطلوب دارند.

۵- وسوسه و فرصت بیشتری برای خیانت وجود دارد

علت جدایی چند زوج مشهور دنیا لو رفت

هرچند دوست نداریم فکر کنیم زوج‌های مشهور محبوب ما به یکدیگر خیانت می‌کنند، واقعیت این است که افراد مشهور با وسوسه‌های بیشتری روبه‌رو می‌شوند. چنانکه هاوس اشاره می‌کند، این وسوسه‌ها می‌تواند از طرف «غریبه‌هایی باشد که بدون توجه به وضعیت تاهل و تعهد ستاره‌ها، خود را به آن‌ها نزدیک می‌کنند»، یا کسانی که با ابراز علاقه و «ارسال پیام‌»، با آن‌ها آشنا می‌شوند. انتشار شایعات نادرست در مورد افراد مشهور یا شریک زندگی آن‌ها و تلاش برای از هم گسیختن رابطه ستاره‌ها از سمت برخی رسانه‌ها هم معمول است. هاوس می‌گوید: «ساعت‌های طولانی با همبازی‌ها و همکاران بودن، و نیز ایفای نقش‌هایی که به نزدیکی و صمیمیت (از نظر احساسی) دو بازیگر نیاز دارند، می‌تواند آسیب‌پذیری ایجاد کند. این شرایط همچنین می‌تواند در شریک زندگی آن‌ها حسادت و حس ناامنی ایجاد کند.»

۶- به دلیل کار، زمان زیادی را جدا و دور از یکدیگر می‌گذرانند

زمانی که زوج‌های مشهور از هم جدا می‌شوند، معمولا در اواخر رابطه، زمان زیادی را جدا از هم سپری کرده‌اند. صرف‌نظر از اینکه چقدر در برقراری ارتباط عاطفی از طریق تلفن، پیامک و ایمیل عالی عمل کنند، ارتباط فیزیکی برای ارتباط عاطفی عمیق‌تر و نیز برای درک گسترده، مهربانی و اعتماد، ضروری است.

منبع: برترینها
کد مطلب: ۳۶۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت