خاطره سعید حدادیان از استاد مشهور دانشگاه تهران جعلی از آب درآمد

صفحه ی اینستاگرام محمدرضا شفیعی کدکنی، شاعر و استاد ادبیات دانشگاه تهران، خاطره ی نقل شده توسط سعید حدادیان، مداح مشهور درباره ی کلاس درس محمدرضا شفیعی کدکنی در یک برنامه ی تلویزیونی را جعلی دانست.

خاطره سعید حدادیان از استاد مشهور دانشگاه تهران جعلی از آب درآمد

صفحه ی اینستاگرام محمدرضا شفیعی کدکنی ویدئویی از سعید حدادیان، مداح اهل بیت که در دانشگاه تهران نیز به تدریس می پردازد، منتشر کرده که مربوط به برنامه تلویزیونی «حسینیه معلی» است. این ویدئو نشان می دهد حدادیان در بخشی از این برنامه خاطره ای از کلاس درس شفیعی کدکنی نقل کرده بود.

صفحه ی اینستاگرام محمدرضا شفیعی کدکنی درباره ی این ویدئو نوشته:
خاطره‌‌پردازی جعلی
این ویدیو به دست ما رسیده است. این رسانه در انتشار و روشن‌گری جعلیات هیچ ملاحظه‌ای ندارد، چنانکه در انتشار جعلیات مربوط به شاهنامه و ابیات مشهوری که از فردوسی نیست ملاحظه‌ای نداشت.
این رسانه از منتشر‌کنندگان جعلیات ادبی و فرهنگی حمایت می‌کند.
بنیادی‌ترین رکنِ کار فرهنگی پیش از هر چیز، اصالت، اصالت محتوا و صحتِ انتساب است.
این خاطره‌پردازی از کلاسِ درسِ دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی جعلی‌ست. بعد از شنیدن این خاطره‌پردازی، تنها واکنش استاد، سر‌ به‌ زیر انداختن، تأسف و لبخند بود.
آنچه از ماجرای بیت در کار گلاب و گل… از محمدرضا شفیعی کدکنی وجود دارد، مطلبی‌ست از ایشان که در کتاب رستاخیز کلمات آمده است. آن را اینجا می‌گذاریم:
« حدود نیم قرن قبل در یک مصاحبه، در ۱۳۴۴، به مناسبتی نقل کردم که روضه‌خوانِ پیرِ ده ما در روز پس از عاشورا، وقتی به توصیف اسارت اهل‌بیت و گرداندنِ سَرِ حضرت امام حسین «ع» در بازارِ شام و نیز گرداندنِ حضرت زینب «س» در کنارِ سر بریده و در میان «پرده عماری» می‌پرداخت این بیت حافظ را با صوت حزین می‌خواند:
در کار گُلاب و گُل حکم ازلی این بود
کان شاهد بازاری وین پرده نشین باشد
هیچ کس نمی‌تواند تردید کند که این ابتکارِ او کشف یکی از شبکه‌های غایبِ متنِ شعر حافظ است. اگرچه بیش از آنکه مصداقِ نگاه ساختاری باشد با هرمنوتیک مشابهاتی دارد. »
محمدرضا شفیعی کدکنی
رستاخیز کلمات، صص ۱۸۲-۱۸۰

سعید حدادیان شفیعی کدکنی

اواسط شهریور ماه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سعید حدادیان، مداح مشهور استاد دانشکده ی ادبیات دانشگاه تهران شده است.

این خبر با واکنش های زیادی رو به رو شد که مسئولان دانشگاه تهران را به ارائه ی توضیح در این خصوص واداشت.

عبدالرضا سیف، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه تهران گفت سعید حدادیان دارای مدرک دکتری است و از سال ۱۳۹۷-۱۳۹۶ به صورت حق التدریس در دانشکده ادبیات و دیگر دانشکده های دانشگاه تهران تدریس می کند و از گروه معارف هم اجازه تدریس دارد.

دروس ادبیات پایداری، آشنایی با دفاع مقدس و آشنایی با ادبیات انقلاب اسلامی از دروسی است که توسط وی در مقاطع ارشد و کارشناسی تدریس می شود.

به گفته ی عبدالرضا سیف، سعید حدادیان از سال ۹۶ با مجوز نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دروس انقلاب اسلامی و آشنایی با دفاع مقدس را به صورت مدرس مدعو و حق‌التدریس در دانشکده‌های دانشگاه تهران تدریس می کند.

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۷۰۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت