باشوی اهواز “وحید” و “بی همراه” نیست!

یکی از بیاد ماندنی ترین فیلم هایی که انسان را در و با جنگ جان به تصویر داده است، بی گمان «باشو غریبه ی کوچک» ساخته ی «بهرام بیضایی» است که قهرمان آن عدنان عفراویان بود، کسی که سال های بعد در سایه انباشت آسیب ها و چالش های اجتماعی در اهواز، برای امرار معاش جنب فلکه لشکر آباد به سیگار فروشی و فروش سی دی فیلم بازی خود مشغول شد.

باشوی اهواز “وحید” و “بی همراه” نیست!

عدنان عفراویان بازیگر نوجوان نقش باشو یکی از پرسروصداترین حاشیه‌های فیلم بود؛ پسرکی که خیلی اتفاقی به یکی از دوست داشتنی‌ترین شخصیت‌های سینمای بیضایی و حتی سینمای ایران تبدیل شد.

عدنان مدت هاست که دندانی سالم برای غذا خوردن ندارد و از سویی نبود درامد مکفی و تنگ دستی و عدم تفقد مدیران حوزه فرهنگ و هنر مراجعه او به مطلب دندانپزشکی را ناممکن ساخته بود.

وحید کیانی که طی مدت کوتاهی در قامت مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان بدلیل جغرافیای استقرار محل کار در مجاورت محله قدیمی لشکرآباد و نیز براساس روحیه فرهنگ دوستی، اخلاق مداری و نوع دوستی همواره سراغ اهل هنر و الگوهای اجتماعی از امیر بروایه تا باشو می گرفت و برای گره گشایی از مشکلات آنان از هیچ چیزی دریغ نمی کرد. وحید که این روزها فارغ از عنوان مدیرکل و ریاست شده فرصت و زمان بیشتری برای فعالیت های اجتماعی یافته است.

دکتر کیانی با اطلاع از شرایط عدنان عفراوی چند روز پیش بدور از هیاهوی تبلیغاتی و شوی رسانه ای با تامین هزینه لازم درمان از حقوق شخصی و نیز با همراهی برخی افراد خیر همچون  خانم دکتر آزیتا صادقی (دندانپزشک) ، آقای دکتر ناصر عسگری
(دندانپزشک) ، آقای دکتر احمدی سر صحرا (مدیرعامل لوله سازی) و آقای دکتر اسماعیلی 
(مدیر مدارس شهید ابراهیمی)  اقدام به کاشت کامل دندان های عدنان کرد تا مانند قلب باشوی کوچک سفید و صیقلی باشد.

این اقدام زیبا و انسانی دکتر وحید کیانی می تواند الگویی کامل برای همه مدیران دستگاه های فرهنگی و فعال در حوزه اجتماعی باشد تا همواره اهل هنر ، فرهنگ و رسانه را مورد تقفد و گره از مشکلات آنان بگشایند.
منبع: خبر فوری
کد مطلب: ۳۷۱۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت