موسیقی ایران برای معرفی به جهان، عباس کیارستمی و اصغر فرهادی کم دارد! /حضور مافیا‌ شوخی است

سرنا_ خواننده مطرح موسیقی سنتی درخصوص حضور هنرمندان کشورمان در فستیوال‌های جهانی و تاثیر در نشان‌دادن چهره بین‌المللی ایران گفت: موسیقی‌های به نحوی نیست که بتواند خارجی‌ها را جذب کند.

موسیقی ایران برای معرفی به جهان، عباس کیارستمی و اصغر فرهادی کم دارد! /حضور مافیا‌ شوخی است

پرواز همای در گفت‌وگو با برنامه سرنا به حضور گروه‌های موسیقی ایرانی در خارج از کشور اشاره کرد و اظهار داشت: موسیقی‌های باکیفیت و گروه‌های حرفه‌ای وقتی به خارج از ایران می‌روند، خودشان اقدام به رفتن می‌کنند که متاسفانه افراد خارجی کمتری حضور می‌یابند و در معرفی آثار هنری به خارجی‌ها موفق نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: عباس کیارستمی و اصغر فرهادی جزو افرادی بودند که سینمای ایران را به جهانیان معرفی کردند اما در موسیقی نتوانسته‌ایم چنین کاری انجام دهیم.

این نوازنده سازهای ایرانی اضافه کرد: سطح موسیقی به قدری بالا نیست که بخواهد در آن مافیا وجود داشته باشد و کسانی که از وجود مافیا در موسیقی صحبت می‌کنند، نقطه ضعف‌های خودشان را گردن این گروه می‌اندازند.

وی درخصوص اظهارنظرهای هنرمندان درخصوص مسائل مختلف عنوان کرد: هنرمندان آیینه رفتارهای اجتماعی هستند، یعنی آنچه در اجتماع رخ می‌دهد واکنش هنرمندان را به همراه دارد چراکه یک بخش از کار هنری نقد می‌باشد.

همای در پایان گفت: اصولا صدای همه خواننده‌ها را گوش می‌دهم و بسته به تایم و شرایط به شنیدن موسیقی‌های مختلف می‌پردازم؛ مثلا وقتی می‌خواهم رانندگی کنم هایده گوش می‌کنم.

کد مطلب: ۱۱۷۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت