هنرمندان واقعی و پوشالی موسیقی را بشناسیم / سوءاستفاده از خون ۱۷۶ مسافر هواپیمای اکراینی برای کنسرتی که ۴۰ بلیت فروخت

سرنا_علیرضا عصار و علیرضا قربانی برای همدردی با خانواده‌های داغدیده کنسرت‌هایشان را لغو کردند؛ اما برخی هم بلیت‌هایشان فروش نرفت و ...

هنرمندان واقعی و پوشالی موسیقی را بشناسیم / سوءاستفاده از خون ۱۷۶ مسافر هواپیمای اکراینی برای کنسرتی که ۴۰ بلیت فروخت

به گزارش سرنا به نقل از تسنیم، علیرضا قربانی و علیرضا عصار دو خواننده موسیقی کشورمان، در روزهای گذشته کنسرت‌هایشان را لغو کردند. قربانی قرار بود پروژه‌ی «با من بخوان» را در روزهای 26 و 27 دی در تالار وزارت کشور برگزار کند؛ اما از برگزاری این کنسرت منصرف شد. از سوی دیگر عصار قرار بود 24 و 25 دی در تالار وزارت کشور به صحنه برود؛ او هم اما کنسرتش را لغو کرد.

این دو خواننده در حالی کنسرت‌هایشان را لغو کردند که جایگاه‌شان در موسیقی ایران مشخص است و به حتم از ماندگاران این عرصه هستند. این حرکتِ عصار و قربانی به دور از هر حاشیه‌ی تنش‌آفرینی و برای همدردی با خانواده‌هایِ 176 مسافرِ هواپیمای اکراینی است. آنها خوب می‌دانند که اکنون حالِ جامعه خوب نیست و باید با خانواده‌های داغ‌دیده همدردی کرد.

نکته‌ی مهمی در این میان هست که باید به آن دقت کنیم؛ کنسرت علیرضا عصار و علیرضا قربانی برای تاریخ‌هایی که اعلام کرده بودند، با استقبال علاقه‌مندان روبه‌رو شد و بیشتر بلیت‌هایشان به فروش رفت. این نکته ارزش کارِ عصار و قربانی را بیشتر می‌کند؛ آنها در حالی که بلیت‌هایشان فروخته شده و سودِ مالیِ زیادی هم در انتظارشان بود؛ از خودگذشتگی کرده و کنسرت‌شان را برای همدردی با خانواده داغ‌دیده لغو می‌کنند.

در این میان اما هستند گروه‌هایی که فارغ از هر اتفاقی، هر شب با برگزاری کنسرت‌هایشان مشغول پایکوبی و شادی هستند. برای این دسته که اغلب در جمله‌ی اهالی موسیقی پاپ به شمار می‌آیند، گویا جامعه و اندوه و داغداریِ 176 خانواده چیز مهمی نیست. برای آنها فقط پول مهم است.

فاجعه اما زمانی عمیق‌تر می‌شود که عده‌ای بر موجِ تسلیت‌ها سوار می‌شوند و می‌خواهند با خونِ 176 مسافر هواپیمای اکراینی، از خود قهرمان بسازند.

این قهرمانان پوشالی همان‌هایی هستند که به مدد برنامه‌های استعدادیابی تلویزیون یا به مدد پولِ تهیه‌کنندگان، یک شبه به شهرت رسیدند و با سودای رسیدن به پول و ثروت، می‌خواستند وارد عرصه موسیقی شوند.

یکی از همین خوانندگانِ یک شبه معروف شده، قرار بود اواخر هفته جاری در یکی از شهرستان‌ها کنسرتش را برگزار کند اما تا همین دیروز، کمتر از 40 بلیت از کُل سالنش به فروش رفته بود.

او می‌دانست که این مسئله شکستی سخت برایش محسوب می‌شود. پس دست به حربه‌ای کثیف زد. او از دیشب اعلام کرد که برای همدردی با حادثه دیدگان سقوط هواپیمای اکراینی کنسرتش را لغو کرده است.

این حرکت از دیشب موجب واکنش‌های تندی در فضای مجازی برعلیه این خواننده شد. بسیاری از کاربران اینستاگرام از دیشب با حمله به این خواننده پرسش‌هایی را خطاب به این شخص مطرح کرده‌اند:

هواپیمای اکراینی چهارشنبه 18 دی سقوط کرد، شما چرا یک هفته بعد یادت افتاد که با خانواده‌هایِ داغدیده همدردی کنی؟ چرا دو سه روز بعد یا همان موقع کنسرتت را لغو نکردی؟

شما که تا همین دیروز و در حالی که جامعه در اندوه فرورفته بود، مشغولِ تبلیغ برای فروش بلیت‌های کنسرتت بودی؟ آن هم کنسرتی که پُر از بزن و بکوب است!

آیا عدم موفقیت و عدم استقبال مردم از کنسرتت، باعث نشد که آن را لغو کنی؟

بهتر نبود مردانه و بی‌سروصدا آن را لغو می‌کردی تا مجبور نباشی روی خونِ 176 مسافرِ بی‌گناه، برای خودت پله‌های قهرمان شدن بسازی!

گویا جامعه تشخیصش درست بوده که حاضر به خرید بلیت‌های این کنسرت نشده است. تجربه نشان داده؛ خوانندگانی که با سودای ثروت‌اندوزی و شهرت پا به عرصه‌ی موسیقی می‌گذارند، با همان سرعتی که می‌آیند، می‌روند.

«النجاهَ فیِ الصِّدقِ کَما اَنَّ الهِلاکَ فِی الکِذبِ» - نجات انسان در راستگوئی و هلاکت انسان در کذب و دروغگویی است.

خوانندگانی در عرصه موسیقی ایران هستند که چند دهه است در عرصه موسیقی و در بالاترین سطح فعالیت می‌کنند و همواره هم مخاطبان و طرفداران خودشان را دارند. آنها در همه حال ثابت کرده‌اند که اهل دروغ و تزویر و ریا نیستند؛ و همین رمز موفقیت‌شان است.

در این گزارش از خوانندگان و گروه‌هایی که تلاش کردند از خودن 176 مسافر هواپیمای اکراینی برای خود پلکان قهرمان شدن بسازند، نامی برده نشده است.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت