وحید تاج و حالِ ناخوش این روزهایش

سرنا_وحید تاج می‌گوید برنامه‌ریزی غلط دستگاه‌های فرهنگی، محدودیت دور هم جمع شدن هنرمندان به خاطر کرونا، حمایت نکردن سرمایه‌گذاران از موسیقی سنتی و ... از دلایل کاهش فعالیت هنرمندان در این عرصه شده است.

وحید تاج و حالِ ناخوش این روزهایش

اگرچه همه‌گیری کرونا، باعث تعطیلی کنسرت‌های موسیقی و کاهش فعالیت‌های همه هنرمندانِ این عرصه شده، ولی این رکود در موسیقی سنتی ایران، بیش از دیگر شاخه‌ها از جمله پاپ به چشم می‌خورد.

از جمله این هنرمندان، وحید تاج ، خواننده موسیقی ایرانی است که پس از کنسرت آنلاین‌اش در ابتدای سال ۹۹، دیگر فعالیتی از او دیده نشده است. از او درباره این کم‌کاری پرسیدیم که پاسخ داد: «دست و دلم به آواز خواندن نمی‌رود. واقعیتش، هیچ انگیزه‌ای نیست که آدم بخواهد یک حرکت هنری انجام بدهد.»

او ادامه داد: «تا این شرایط فعلی که کرونا و گرانی است، باشد، خودم رغبتی برای انجام کار ندارم. در واقع، هیچ حالی ندارم. اجرای آواز و موسیقی، حال خوش می‌خواهد که ندارم. مگر می‌شود این همه درد و رنج مردم را دید و باز دست و دل آدم به کار برود؟»

این خواننده، درباره کم‌کاری دیگر هنرمندان عرصه موسیقی ایرانی هم توضیح داد: «در این شرایط، عزیزان و همکاران من در موسیقی سنتی، یک نیروی محرکه از بیرون می‌خواهند تا راه بیفتند. فعالان موسیقی سنتی، بیش از دیگر شاخه‌ها در مضیقه و تنگنا هستند و برای کار کردن، نیاز به تشویق و تحریک دارند که متاسفانه چنین حمایتی نیست.»

وحید تاج درپایان تاکید کرد: «تولید در موسیقی ایرانی، نیاز به حال خوب، برنامه‌ریزی درست، صرف وقت زیاد، همکاری نزدیک هنرمندان و ... دارد که این روزها فراهم کردن همه این مقدمات، سخت است. تهیه‌کننده‌ها و اسپانسرها هم بیشتر به سمت موسیقی پاپ رفته‌اند که زود بازده‌تر است و هوادار بیشتری دارد.»

منبع: خبرآنلاین

کد مطلب: ۱۸۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت