کنسرت سه گروه موسیقی در روز سوم «برخط ماه و نوا»

سرنا_سومین روز از ششمین دوره کنسرت‌های آنلاین «بر خط ماه و نوا» به صورت آنلاین از تالار رودکی تهران پیش روی مخاطبان و بینندگان قرار گرفت.

کنسرت سه گروه موسیقی در روز سوم «برخط ماه و نوا»

سومین روز از ششمین دوره کنسرت‌های آنلاین «بر خط ماه و نوا» به صورت آنلاین توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی برگزار شد.

در روز سوم اجراها، در ابتدا به دونوازی هومن شیرعلی نوازنده عود و ایمان جمشیدی نوازنده تار اختصاص داشت. این گروه قطعات پیش درآمد شور به آهنگسازی هومن شیرعلی، دَم‌ساز به آهنگسازی ایمان جمشیدی و هومن شیرعلی، ضربی بسته نگار و کرشمه و چند ضربی دشتی به آهنگسازی هومن شیرعلی را اجرا کردند.

اجرای دوم روز سوم، گروهی سه نفره متشکل از مجتبی عسگری آواز، ساعد کاکاوند نوازنده سه‌تار و رشید کاکاوند نوازنده تنبک بود. قطعات این گروه براساس بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی طراحی شده بود. اشعار آواز از سعدی اجرا شد.

کنسرت سه گروه موسیقی در روز سوم «برخط ماه و نوا»

اجرای پایانی روز سوم به تکنوازی نیما نادری نوازنده سه‌تار اختصاص داشت و این هنرمند قطعاتی را در آواز بیات اصفهان اجرا کرد.

این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهانه اجرا شد.

گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.

مجموعه کنسرت‌های آنلاین در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد ۱۴۰۰ طبق جدول‌های اجرایی پخش خواهند شد.

منبع: روابط عمومی انجمن موسیقی ایران

کد مطلب: ۲۱۷۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت