طالبان موسیقی را حرام اعلام کرد

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به نشریه آمریکایی نیویورک تایمز گفته است که "موسیقی در اسلام حرام است ... اما ما به جای فشار وارد آوردن به مردم، امیدواریم بتوانیم آنها را قانع کنیم که چنین کاری نکنند."

طالبان موسیقی را حرام اعلام کرد

در زمان حکومت طالبان بر افغانستان در دهه ۱۹۹۰، موسیقی، تلویزیون و سینما در این کشور ممنوع بود و کسانی که این ممنوعیت را نادیده می‌گرفتند، به شدت مجازات می‌شدند. پس از سرنگونی طالبان در حمله ائتلاف به رهبری آمریکا، موسیقی در افغانستان امکان رشد یافت و موسسه ملی موسیقی در این کشور راه اندازی شد.

 

ظاهرا مجاهد در نظر دارد با ابراز امیدواری به ترک داوطلبانه موسیقی توسط مردم، وجهه بهتری از شرایط آتی مردم افغانستان تحت حکومت "طالبان جدید" ترسیم کند.

سخنگوی طالبان در مورد نگرانی جهانی درباره وضعیت زنان تحت حکومت طالبان هم گفت که "این نگرانی بی اساس است." وی افزود که زنان مجبور نخواهند شد در خانه بمانند یا صورتشان را بپوشانند و همراهی مردان در زمان خروج از خانه فقط در سفرهای سه روزه یا بیشتر الزام آور خواهد بود.

به نوشته نیویورک تایمز، روز سه شنبه این هفته، ذبیح الله مجاهد به زنان هشدار داد تا زمانی که سیستم مناسبی ایجاد نشده است "برای امنیت خودشان" از خانه خارج نشوند زیر نفرات طالبان برای رفتار با زنان آموزش ندیده و ممکن است با آنان بدرفتاری کنند

 

کد مطلب: ۳۵۳۳۰۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت