هشدار روزنامه انگلیسی درباره خطر برپایی جشنواره‌های موسیقی

فایننشال تایمز، نشریه انگلیسی می نویسد: جشنواره های موسیقی از نظر اقتصادی پرخطرند. بازگشایی جشنواره ها، پس از توقف سال ۲۰۱۹ به سبب همه گیری ویروس کرونا، این هشدار را داد.

هشدار روزنامه انگلیسی درباره خطر برپایی جشنواره‌های موسیقی

آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ در شرح مهمترین عناوین روزنامه‌های جهان در روز دوشنبه ـ ۲۶ مهر ماه ـ صمن مطلب بالا آورده است:

قدرت چین در فضا


فایننشال تایمز در انگلیس می نویسد: چین برای نشان دادن توان خود در فضا دست به آزمایش موشک هایی با قدرت ما فوق صوت، می زند. آن چه آمریکا را شگفت زده کرد، پرتاب راکت با سوخت هسته ای از سوی چین بود، که یک بار به مدار زمین چرخیده است.

مبارزه با بحران اقتصادی در ژاپن

له رپوبلیکا در ایتالیا آورده است: فومیو کیشیدا می گوید، سرمایه داری نوینی را برای مبارزه با بحران اقتصادی در ژاپن پیشنهاد کرده است. او می گوید، باید از عصر «شینزوآبه» نخست وزیر پیشین ژاپن، دوری کنیم. کیشیدا، نقشه راهی تازه را طراحی می کند.

نشر دروغ


ماریا رسا، روزنامه نگار فیلیپینی و برنده جایزه صلح نوبل آن چنان که در روزنامه فرانسوی لوموند آمده است می گوید، ما وارد عصر اقتدار دیجیتال شده ایم و نشر دروغ پردازی در شبکه های اجتماعی که سخت گسترش یافته است.

این نشریه همچنین آورده است: گروه فیلمبرداری روسیه، در نخستین سفر فضایی خود، نخستین فیلم در فضا را کلید زدند.
۳۰ سال در راه


اکونومیست نشریه انگلیسی نوشت: این نخستین لرزه بزرگ انرژی در دستیابی به عصر پاک است. برای رسیدن به انرژی و نیروی پاک، دشواری های بسیار در راه اند. طرح کاریکاتور گون جاستین دنیس، شعله آبی ای را نشان می دهد که فریادکنان، به شعله زرد تبدیل می شود. نوشته می گوید، ماه دیگر همایش کاپ ۲۶ برای دستیابی به انرژی پاک یا رسیدن به صفر در راهی شدن گازهای کربن به آسمان، برگزار می شود که در آن، راهکارهای رسیدن به این هدف بررسی خواهد شد. مقصد سال ۲۰۵۰ است. دشواری های دستیابی به عصر انرژی پاک، در برابر این کشورها است. قیمت سبد نفت، ذعال سنگ و گاز، ۹۵ درصد افزایش یافته است. انگلیس کشور میزبان به نیروگاه های برق با سوخت ذغال سنگ رو آورده و بازگشته است.

همچنین در حاشیه خبرهای امروز آمده است:
انقراض حشره ها


گاردین رونامه انگلیسی می نویسد: حشرات با سرعتی هشدار دهنده، در سیاره زمین منقرض می شوند. در آلمان جمعیت این حشرات پرنده، در ۲۶ سال، ۷۶ درصد کاهش یافته است. در انگلیس جمعیت پروانه های معمولی، از دهه هفتاد، ۴۶ درصد کاهش داشته است. انقراض نسل حشرات، خطرآمیز است. سیاره زمین بدون این مخلوقات ریز، کارکردی نخواهد داشت. آن ها گردافشانی می کنند، آفت ها را کنترل کرده و هر ماده اورگانیک را در چرخه زیست محیطی نگاه می دارند. خاک را سالم نگاه داشته و دانه ها را می پراکنند. بسیاری از آن ها، منبع غذایی حیاتی مخلوقات چون پرنده ها، ماهی ها، شب پره ها، خفاش ها، خزندگان و دوزیستان اند. زنبورها نیز با دیگر حشرات، رو به انقراض می روند. سیزده گونه آن ها، در بخش هایی از اروپا از بین رفته اند.

کد مطلب: ۳۵۴۷۲۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت