درخواست نامزد جمال خاشقی از جاستین بیبر

حتیجه چنگیز نامزد جمال خاشقچی برای جاستین بیبر نامه ای نوشت و از او خواست تا اجرای خود را در عربستان سعودی لغو کند.

درخواست نامزد جمال خاشقی از جاستین بیبر

درپی تماس حماس با جاستین بیبر خواننده آمریکایی در رابطه با برگزار نکردن کنسرت در رژیم صهیونیستی، نامزد جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی به او نامه‌ای ارسال کرد تا در عربستان سعودی هم اجرا نکند. در این نامه حتیجه چنگیز  برای بیبر اینطور نوشت:

«جاستین عزیز: بیش از سه سال پیش، نامزد من، جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار، وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و می‌خواست برخی از اسناد مورد نیاز برای عروسی ما را تحویل بگیرد. اما او در کنسولگری توسط عواملی که به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی عمل می‌کردند، به قتل رسید.

شاید در مورد پرونده او شنیده باشید. قتل وحشیانه او در سرتاسر جهان خبرساز شد. از آن زمان، بسیاری از سازمان‌ها و افراد حقوق بشر، از جمله خود من، خواستار عدالت و پاسخگویی بودند. به همین دلیل، من با خواهش و تمنا برای شما می‌نویسم اجرای ۵ دسامبر خود را در عربستان سعودی لغو کنید. این فرصتی بی نظیر برای ارسال پیامی قدرتمند به جهان است که از نام و استعداد شما برای بازگرداندن آبروی رژیمی که منتقدان خود را می‌کشد استفاده نخواهد شد.

هیچ شکی در مورد شرایط قتل جمال وجود ندارد. تحقیقات سازمان ملل این قتل را "جنایت بین المللی" دانست و عربستان سعودی را "مسئول" دانست. جامعه اطلاعاتی ایالات متحده نیز مقصر این موضوع را به گردن خود ولیعهد انداخته اند. لطفاً بدانید که دعوت شما برای شرکت در کنسرت در جده مستقیماً از طرف MBS به عنوان ولیعهد شناخته می‌شود و هیچ اتفاق مهمی بدون رضایت او در عربستان سعودی رخ نمی‌دهد.

من می‌دانم که شما به هواداران خود قول دادید و از طرف آن‌ها به عربستان سعودی سفر می‌کنید. با این حال، صدها سعودی، با هر سن، پیشینه و عقاید مذهبی، در زندان به سر می‌برند و صرفاً به دلیل ابراز مخالفت خود با دیکتاتوری بی رحم سعودی MBS مجازات شده اند. همه اشکال ظلم و ستم، مهم نیست در کجا اتفاق بیفتد، شر است.

سال گذشته، شما به دنبال کنندگان خود در اینستاگرام نوشتید: "من می‌خواهم از پلتفرمی که دارم استفاده کنم تا به مردم یادآوری کنم که نژادپرستی شیطانی است و در فرهنگ ما ریشه دوانده است. " با توجه به این تعهد بسیار شرافتمندانه‌ای که برای موضع گیری در برابر بی عدالتی انجام داده اید، لطفاً از بستر خود برای حمایت از آرمان حقوق بشر در عربستان سعودی استفاده کنید.

امسال آلبومی منتشر کردید که نامش را «عدالت» گذاشتید. همچنین آهنگ دیگری با عنوان "آزادی" منتشر کردید. عربستان سعودی به هر دو مورد نیاز مبرم دارد. برای قاتلان جمال عزیزم نخوان. لطفا صحبت کنید و قاتل او، محمد بن سلمان را محکوم کنید. صدای شما توسط میلیون‌ها نفر شنیده خواهد شد.   پیام شما بلند و واضح خواهد بود: من برای دیکتاتورها اجرا نمی‌کنم. من عدالت و آزادی را به جای پول انتخاب می‌کنم.»

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: ۳۵۵۵۰۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت