کلاهبرداری با تبلیغ کنسرت خواننده‌های فارسی زبان

مواردی مشاهده شده که برخی از کلاهبرداران سایبری با طرح تبلیغات اغوا کننده و درج مبالغ کمتر از نرخ واقعی اقدام به جلب نظر کاربران برای شرکت در کنسرت برخی از خوانندگان از جمله خوانندگان فارسی زبان خارج از کشور کرده اند.

کلاهبرداری با تبلیغ کنسرت خواننده‌های فارسی زبان

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری و سودجویی از افراد در پوشش کنسرت در کشور‌های خارجی هشدار داد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی درباره شیوه برخی از کلاهبرداران سایبری اظهارکرد: در مواردی مشاهده شده که برخی از کلاهبرداران سایبری با طرح تبلیغات اغوا کننده و درج مبالغ کمتر از نرخ واقعی اقدام به جلب نظر کاربران برای شرکت در کنسرت برخی از خوانندگان از جمله خوانندگان فارسی زبان خارج از کشور کرده اند.

وی بیان اینکه این افراد سودجو مبالغی کمتر از نرخ واقعی را به عنوان قیمت بلیط و اقامت مطرح می‌کنند، گفت: همین موضوع ممکن است سبب ترغیب کاربران برای وارد شدن به لینک یا خرید بلیط این کنسرت‌ها شود، در حالی که در نهایت این موارد با یک کلاهبرداری به اتمام می‌رسد.

به گفته رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا تبلیغ تور‌های ارزان قیمت در کشور‌های همسایه، بلیت‌های رفت و برگشت ارزان قیمت، اقامت رایگان و شرکت در کنسرت خواننده‌های فارسی زبان از مهمترین واژه‌های استفاده شده برای ترغیب کاربران است.

وی ادامه داد: افرادی که فریب چنین تبلیغاتی را بخورند، یا با صفحات جعلی و فیشینگ مواجه می‌شوند و اطلاعات حساب بانکیشان به سرقت می‌رود یا اینکه پس از پرداخت مبلغ امکان تهیه بلیت برایشان فراهم نمی‌شود یا بلیت قلابی دریافت می‌کنند. یا اینکه افراد سودجو پول را به شیوه‌هایی مانند کارت به کارت از آنان دریافت و در نهایت ارتباط خود را با مالباخته قطع می‌کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا از شهروندان خواست که در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی فریب آنان را نخورند و موارد مشکوک را نیز به پلیس فتا اطلاع دهند تا کارشناسان سایبری در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

منبع: فرارو
کد مطلب: ۳۵۸۳۶۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت