علیرضا قربانی اجازه ورود به آمریکا را پیدا نکرد

جشن نوروز در مرکز هنر‌های سگرستروم کاستا مسا، شنبه با حضور برخی از مشهورترین خوانندگان ایرانی همراه بود، اما یک ستاره به‌طور محسوسی غایب بود. برگزارکنندگان این برنامه گزارش دادند که علیرضا قربانی، خواننده مشهور ایرانی، دو تابعیتی ایران و کانادا، پس از بازداشت توسط ماموران در فرودگاهی در تورنتو در روز جمعه، موفق به ورود به ایالات متحده نشد.

علیرضا قربانی اجازه ورود به آمریکا را پیدا نکرد

لس آنجلس تایمز نوشت: جشن نوروز در مرکز هنر‌های سگرستروم کاستا مسا، شنبه با حضور برخی از مشهورترین خوانندگان ایرانی همراه بود، اما یک ستاره به‌طور محسوسی غایب بود.

 

این رسانه در ادامه نوشت: برگزارکنندگان این برنامه گزارش دادند که علیرضا قربانی، خواننده مشهور ایرانی، دو تابعیتی ایران و کانادا، پس از بازداشت توسط ماموران در فرودگاهی در تورنتو در روز جمعه، موفق به ورود به ایالات متحده نشد.

 

علیرضا اردکانی، مدیر اجرایی بنیاد غیرانتفاعی فرهنگ در منطقه لس آنجلس، گفت: قربانی سوار هواپیما شد، روی صندلی خود نشست، اما تعدادی از [افسران اداره مهاجرت آمریکا] وارد هواپیما شدند و او را بیرون آوردند.

 

اردکانی گفت: نزدیک به چهار ساعت از او بازجویی کردند و در نهایت به او گفتند که روادیدش لغو می‌شود و دیگر نمی‌تواند به آمریکا سفر کند. وی افزود: من فقط یک پیامک دریافت کردم که او اجازه ندارد بیاید - فکر کردم این یک شوخی است. "

 

اردکانی بعداً متوجه شد که بازداشت موقت قربانی و محرومیت از سفر احتمالاً به خاطر خدمت سربازی او که ۴۹ ساله است، در دهه‌های قبل در سپاه بوده است.

 

سپاه در سال ۲۰۱۹ توسط دولت ترامپ در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گرفت.

 

مسیح فولادی، معاون بخش لس آنجلس شورای روابط اسلامی-آمریکایی، گفت: این اقدام ترامپ از آن زمان برای اتباع ایرانی که مایل به سفر یا مهاجرت به ایالات متحده هستند، دردسر‌های متعددی را برای سفر و مهاجرت ایجاد کرده است.

منبع: انتخاب
کد مطلب: ۳۵۸۵۷۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت