ضرباهنگی از آمل تا اروپا/عشق که باشد پیاده هم می‌شود به منزل رسید+فیلم و عکس

«گروه کوبان» گروهی موسیقایی متشکل از ساز تمبک است. این گروه از شهرستان آمل مازندران با جوانانی به نام‌های میلاد ولیزاده، مهدی توکلی و سورنا سیفی و تُم‌ها و بک‌های جوانانی باانگیزه آغاز شد و نشان داد با پشتکار و استمرار می‌توان ایده‌ای را از یکی از شهرهای ایران به قلب استیج‌های اروپایی برد و بهترین موزیسین‌ها، پژوهشگران و مردم و مخاطبین غیر ایرانی را نیز به پای هنر خود کشاند.

ضرباهنگی از آمل تا اروپا/عشق که باشد پیاده هم می‌شود به منزل رسید+فیلم و عکس

میلاد ولیزاده سرپرست گروه کوبه‌ای «کوبان» است. او دیدگاه‌های موسیقایی خود در زمینه ریتم و اجرای آن روی ساز ایرانی تمبک را علاوه بر شهر‌های متعدد داخل کشور، در کشورهای مختلفی چون آلمان، ایتالیا، کرواسی، اسلوونی، اتریش ترکیه، امارات متحده عربی و قطر به روی صحنه برده است.

 

ضرباهنگی از آمل تا اروپا/عشق که باشد پیاده هم می‌شود به منزل رسید+فیلم و عکس

در گروه «کوبان» مهدی توکلی واسکس و سورنا سیفی (نوازنده تمبک) همنوازان گروه هستند. این گروه همچنین  اجراهای شاخصی را در «تالار وحدت»، «فرهنگسرای ارسباران»، «فرهنگسرا نیاوران» و «تالار وزارت کشور» به صحنه برده است. 

 

هدف اصلی تشکیل گروه مذکور، مستقل نشان دادن ساز کوبه‌ای تمبک و تشکیل آلبوم تصویری و اجرا در جشنواره‌ها و فستیوال‌های خارجی و رویدادهایی با تمرکز بر ریتم و نوآوری در حوزه سازهای کوبه‌ای است. 

 

مدت یک سال از رویکرد جدید و عزم گروه برای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری جهت ارائه ایده‌های نو که البته ریشه در سنت‌ها موسیقایی دارند، می‌گذرد که حاصل این رویکرد ارائه چندین اجرای شاخص و ضبط صوتی و تصویری ریتم‌ و خوانش‌ها و تفکرات گروه در این خصوص بوده است. این گروه ساز کوبه‌ای ایرانی تمبک در نظر دارد گروه را برای توسعه بخشیدن به تفکر ریتمیک و اجرای کامل‌تر اوزان موسیقی ایرانی، از افراد جدیدی به عنوان همنواز تمبک استفاده کند.

در مجموع می‌توان هدف اصلی گروه «کوبان» را استقلال ریتم در تمبک‌نوازی معاصر تعریف کرد که در مترهای متفاوت و به صورت بداهه‌نوازی اجرا می‌شود.

 

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۵۹۷۲۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت