لس‌آنجلس‌تایمز درباره محسن چاوشی نوشت

تلاش انسان‌دوستانه خواننده پرطرفدار

: محسن چاوشی یکی از پدیده‌های دو دهه اخیر موسیقی پاپ ایران است که تنها به دلیل انتشار آلبوم‌ها و تیتراژ فیلم‌‌ها به شهرت و محبوبیت نرسیده است. این هنرمند ۴۲ساله تاکنون توانسته بیش از ۵٠ نفر را از چوبه دار نجات دهد و این یک موقعیت متفاوت را برای او به وجود آورده است. او ۴/ ۳میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد که به درخواست‌های منظم او برای کمک به هموطنان ایرانی در شرایط وخیم پاسخ مثبت می‌دهند. همین تلاش‌ها موجب شده در دنیا نیز شناخته شود.

تلاش انسان‌دوستانه خواننده پرطرفدار

 در همین رابطه روزنامه پرتیراژ لس‌آنجلس‌تایمز با شرح نجات یکی از زندانیان پای چوبه دار، از اقدامات انسان‌دوستانه این خواننده گزارشی منتشر کرد.

 لس‌آنجلس‌تایمز نوشته است: وحید محرمی، حین کار روی سیستم کامپیوتری زندان به طور تصادفی با حکم اعدام خود مواجه شد. مقامات زندان او را که زندانی‌ای در شمال غربی ایران بود به دلیل تخصص فنی‌اش، به کار کامپیوتری در این مرکز انتخاب کرده بودند. به این ترتیب، در آگوست ٢٠٢٠، او با اسنادی مواجه شد که به این معنی بود که حداکثر دو روز دیگر تا پایان زندگی‌اش باقی مانده است. این مرد ٣٧ساله که به خاطر نزاع در سال ٢٠١۴ موجب کشته شدن یک مرد شد، گفت: «وقتی کاغذبازی‌های ویژه در سیستم را دیدم، متوجه شدم که تنها ۴٨ ساعت با چوبه ‌دار فاصله دارم.»

محرمی اجازه خواست تا تلفنی با مادرش تماس بگیرد و وصیت‌نامه‌اش را دیکته کند و او را برای دیدن جسد بی‌جانش در حیاط زندان آماده کند تا مانند بسیاری از مادران که فرزندشان اعدام شده از هوش نرود. اما قبل از اجرای حکم، محرمی ناگهان از طناب دار در امان ماند. ناجیِ او نه قاضی بود و نه وکیل؛ او یکی از بزرگ‌ترین ستاره های پاپ ایران، محسن چاوشی بود. لس‌آنجلس‌تایمز در ادامه می‌نویسد: «این خواننده و ترانه‌سُرا در آخرین لحظه مداخله کرد تا با جمع‌آوری «دیه» کمک کند این مرد زندانی از طناب دار نجات پیدا کند. چاوشی در تلاش برای کاهش تعداد اعدام‌ها، این کار را به یک کمپین شخصی برای نجات هر چه بیشتر محکومان اعدام از طریق چنین ابزارهایی تبدیل کرده است.

محرمی از مصیبت خود در محکومیت اعدام یاد می‌کند و می‌گوید: «هر لحظه و هر روز به مادر و برادر تنهایم فکر می‌کردم که از غم و اندوه بزرگ پس از اعدام من جان سالم به در نمی‌بردند.» او ادامه می‌دهد: «چاوشی فقط من را نجات نداد. مادر و برادر کوچکترم را هم نجات داد. ثابت خواهم کرد که ارزشش را داشتم.» محسن چاوشی متولد ۱۳۵۸ زاده خرمشهر است و اصالتی کُردتبار دارد. محسن چاوشی خواننده ترانه‌های سریال شبکه خانگی شهرزاد ساخته حسن فتحی است که نقش بسزایی در محبوبیت تک‌آهنگ کجایی او داشت. او از خوانندگانی است که از اجرای صحنه‌ای اجتناب می‌کند و تمام آثارش در استودیو ضبط می‌شود اما به صورت تمرینی دو ترانه «زخم زبون» و «خاکستر» را به صورت زنده اجرا و ضبط کرده ‌است. همچنین محسن چاوشی در تیرماه سال ۱۳۹۵ برای اولین‌بار قسمتی از قطعه «متاسفم برات» را به صورت زنده اجرا و در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

منبع: دنیای اقتصاد
کد مطلب: ۳۵۹۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت