شهرام ناظری در جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» می‌خواند

شهرام ناظری در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان به اجرای برنامه می‌پردازد.

شهرام ناظری در جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» می‌خواند

شهرام ناظری در مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی «گلاویژ» در شهر سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق به اجرای برنامه می‌پردازد. 

یوبیل برنزی جشنواره بین‌المللی ادبی «گلاویژ» با دبیری «ملا بختیار» نویسنده اقلیم کردستان، با شعار «شهود و آزاد، آذین گلاویژند»، با همت مؤسسه روشنفکری «گلاویژ» به ریاست «ئیبتسام اسماعیل قادر» و با حضور ۲۵۰ شخصیت ادبی، شاعر، مترجم، منتقد و هنرمند از کشورهای مختلف جهان؛ در بخش‌های رقابتی و غیررقابتی، برپایی چندین پنل و نشست تخصصی ادبی در هتل «راداما»، نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی، نمایشگاه بزرگ کتاب در سالن‌های فرهنگی و جگه‌ره؛ از روزهای ۴ تا ۷ خرداد ماه جاری (۲۵ تا ۲۸ می‌۲۰۲۲) در تالار هنر در شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگی و هنری اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود. 

جشنواره بین‌المللی «گلاویژ»، ۲۵ سال است که با حضور ادیبان، شاعران، مترجمان و منتقدان کشورهای مختلف جهان؛ فعالیت‌های فرهنگی و نشست‌های تخصصی خود را در منطقه خاورمیانه و در میانه بحبوحه جنگ و کشکمش‌های غرب قاره آسیا بدون وقفه برگزار کرده است.

در مراسم افتتاحیه این رویداد هنری؛ چند گروه موسیقی و خواننده کرد با همکاری موسیقدان‌ها و رهبرهای ارکستر اقلیم کردستان در تالار هنر شهر سلیمانیه به اجرای برنامه می‌پردازند. همچنین قرار است سه هنرمند حوزه موسیقی و همچنین دو نویسنده کُرد با اهدای جایزه «یوبیل برنزی» به صورت ویژه مورد تقدیر قرار گیرند. در روز اختتامیه نیز، برندگان بخش‌های مختلف رقابتی داستان، شعر و پژوهش معرفی می‌شوند و تندیس و لوح تقدیر جشنواره را دریافت می‌کنند. 

در روزهای برگزاری یوبیل برنزی جشنواره بین‌المللی ادبی «گلاویژ»، نمایش «مالی خوشه‌ویستی» (خانه‌ای برای دوست داشتن) به کارگردانی «پیشرو حسین» از هنرمندان باتجربه و سرشناس تئاتر اقلیم کردستان نیز به روی صحنه می‌رود.

منبع: ایلنا
کد مطلب: ۳۵۹۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت