از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان؛

نشان درجه یک هنری به وحید اسداللهی اعطا شد

شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشورنشان درجه یک هنری در رشته نوازندگی نقاره را به وحید اسداللهی اعطا کرد.

نشان درجه یک هنری به وحید اسداللهی اعطا شد

وحید اسداللهی از نوازندگان پیشگام موسیقی منطقه آذربایجان که طی سال‌های گذشته از جمله هنرمندان فعال و شناخته شده نوازندگی نقاره در کشورمان بوده، نشان درجه یک هنری شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور در رشته نوازندگی نقاره را دریافت کرد.

نشان درجه یک هنری از جمله گواهینامه‌های معتبر دارای شناسنامه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که بر اساس آن آثار هنری هنرمندان بخش‌های مختلف در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور بررسی و به استناد متمم آیین نامه مصوب جلسه مهر ماه سال ۱۳۸۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی به هنرمندان اعطا می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس، دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران، نماینده سازمان برنامه و بودجه، نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری و نماینده فرهنگستان هنر اعضای حقوقی شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور را تشکیل می‌دهند.

وحید اسداللهی نیاری از جمله هنرمندان شناخته شده موسیقی آذربایجان در حوزه نوازندگی نقاره است که در سال ۱۳۳۹ در خانواده‌ای ترک زبان و موسیقی دوست در تهران به دنیا آمد. این هنرمند از کودکی به موسیقی علاقمند شد و ریتم نوازی را با سازهای قاوال (دایره) و ناغارا شروع کرد.

وی در ۱۴ سالگی وارد ارکسترهای حرفه‌ای شد و بعدها با انتشار بیش از ۱۵ آلبوم موسیقی بدون کلام، اجرای کنسرت‌های بسیاری در ایران و دیگر کشورها و همچنین همکاری با بسیاری ازهنرمندان مطرح و سرشناس توانست تاثیر چشمگیری در گسترش موسیقی آذربایجانی داشته باشد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۰۳۹۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت