کارلوس سانتانا روی صحنه از هوش رفت!/علت گرمازدگی شدید و بی‌آبی بدن

بر اساس بیانیه نماینده وی، سانتانا مشهورترین نوازنده گیتار حال حاضر جهان در اثر گرمازدگی و کم آبی هشیاری خود را ازدست داد و برای مراقبت‌های پزشکی به بخش اورژانس بیمارستان مک لارن کلارکستون منتقل شد.

کارلوس سانتانا روی صحنه از هوش رفت!/علت گرمازدگی شدید و بی‌آبی بدن

 کارلوس سانتانا، نوازنده باسابقه گیتاریست سه شنبه شب در حین کنسرت در سالن موسیقی پاین ناب در کلارکستون، میشیگان روی صحنه بیهوش شد، اما به سرعت مورد مداوا قرار گرفت و در حالی که او را از صحنه خارج می‌کردند، برای طرفداران دست تکان داد.

 بر اساس بیانیه نماینده وی، سانتانا در اثر گرمازدگی و کم آبی هشیاری خود را ازدست داد و برای مراقبت‌های پزشکی به بخش اورژانس بیمارستان مک لارن کلارکستون منتقل شد.

مدیر برنامه سانتانا، مایکل وریونیس، اواخر روز سه‌شنبه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که این نوازنده حالش خوب است، اگرچه کنسرت برنامه‌ریزی شده برای فردا [۶ جولای] در پاویلیون در دریاچه ستاره در بورگتس‌تاون، به تاریخ دیگری موکول خواهد شد. 

منابع می‌گویند که سانتانا حدود ۲۰ دقیقه از برنامه‌اش نگذشته بود که در ابتدای آهنگ «شادی»(Jo) به یکباره بر زمین افتاد و بیهوش شد. طبق توییتی از روپ راج از دیترویت، پرسنل پزشکی روی صحنه هجوم آوردند و در ابتدا از جمعیت خواسته شد که به دلیل یک مشکل «پزشکی جدی» برای او دعا کنند. با این حال، ظاهراً وضعیت نوازنده اندکی بعد بهبود یافت، و هنگامی که او را از صحنه بیرون می‌بردند، برای طرفداران دست تکان داد.

دسامبر گذشته، سانتانا، که این ماه ۷۵ ساله می‌شود، تحت درمان قرار گرفت که مدیر برنامه او آن را یک عمل قلبی «برنامه‌ریزی نشده» توصیف کرد که باعث به تعویق افتادن کنسرتش در آن ماه در لاس وگاس شد.

سانتانا علاوه بر تور کنسرت‌هایش، همچنین در حال ساخت موسیقی فیلمی به کارگردانی «رودی والدز» است. این فیلم به تهیه‌کنندگی «سونی موزیک اینترتینمنت» ساخته می‌شود.

کارلوس آگوستو آلوس سانتانا (به اسپانیایی: Carlos Santana) (زاده ۲۰ ژوئیه ۱۹۴۷) نوازندهٔ گیتار و گیتار الکتریک مکزیکی است که در طی بیش از سه دهه فعالیت در عرصهٔ موسیقی جوایز معتبر زیادی به دست آورده‌ است.

کارلوس نیز نوازندگی ویولن را از پدر آموخت. کارلوس در ۸ سالگی تحت تأثیر تران هنرمندان بلو از قبیل بی.بی. کینگ، جان لی هوکر و تی-بون واکر که از رادیو آمریکا پخش می‌شد، به گیتار روی آورد.

به عنوان عضوی از تالار مشاهیر راک اند رول، آهنگ‌های سانتانا تابحال بیش از ۹۰ میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروش داشته‌ است و بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در کنسرت‌های او شرکت کرده‌اند. او همچنین برندهٔ ۱۰ جایزهٔ گرمی شده‌ است.

مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۳ و در رده‌بندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، سانتانا را در رتبه پانزدهم قرار داد.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۰۹۱۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت