رویدادی تاریخی برای خالق «نوحه‌خوان»/علی رهبری در مشهورترین سالن کنسرت جهان در روسیه روی صحنه رفت

علی رهبری در سالن مارینسکی سن پترزبورگ روسیه همان سالنی که موسیقیدانانی مانند کورساکف، چایکفسکی، موسورسکی، راخمانینوف و شوستاکوویچ در آن اجرا داشته‌اند، چوب رهبری را در دست گرفت.

رویدادی تاریخی برای خالق «نوحه‌خوان»/علی رهبری در مشهورترین سالن کنسرت جهان در روسیه روی صحنه رفت

 آقای والری گرگیف از سرشناس‌ترین رهبران ارکستر دنیا که از علی رهبری برای این اجرا دعوت کرده بود، نیز در مورد این کنسرت و همکاری‌های آینده سخن گفت.

علی رهبری در مشهورترین سالن کنسرت جهان در روسیه بروی صحنه رفت. در این کنسرت که آثاری از کورساکف و شوستاکوویچ اجرا شد.

علی رهبری در سالن مارینسکی سن پترزبورگ روسیه همان سالنی که موسیقیدانانی مانند کورساکف، چایکفسکی، موسورسکی، راخمانینوف و شوستاکوویچ در آن اجرا داشته‌اند، چوب رهبری را در دست گرفت. آقای والری گرگیف از سرشناس‌ترین رهبران ارکستر دنیا که از علی رهبری برای این اجرا دعوت کرده بود، نیز در مورد این کنسرت و همکاری‌های آینده سخن گفت. 

برای علی رهبری که موفقیت‌های بزرگ جهانی فراوانی را ظرف ۴۵ سال گدشته در کارنامه خود داشته است این دعوت به همکاری نیز که از سوی «والری گرگیف» از برجسته‌ترین رهبران ارکستر جهان صورت گرفت، افتخاری دیگر در کارنامه او به شمار می‌رود.

درست ۲ سال قبل از انقلاب بود که علی رهبری با پیروزی در مسابقات جهانی رهبری ارکستر در فرانسه با کسب مدال طلا و سپس مدال نقره در سوییس  برای ایران، توجه محافل هنری جهانی را به خود جلب کرد و بلافاصله توسط مایسترو «هربرت فون کارایان» رهبر اساطیری آلمانی به برلین دعوت و سپس بعنوان دستیار در ارکستر فیلارمونیک برلین انتخاب شد.

علی رهبری سپس به عنوان مدیر هنری و رهبر میهمان ارکسترهای سمفونیک شهرهای بروکسل، زاگرب، پراگ، مالاگا و بلگراد به فعالیت پرداخت.

علی رهبری تا کنون بیش  ۱۲۰ ارکستر را  در جهان رهبری کرده و۲۵۰ آلبوم در مارکت جهانی عرضه کرده که ۵ آلبوم از آن در حوزه موسیقی ایرانی است.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۰۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت