استاد سیاوش نورپور؛ نوازنده پیشکسوت و صاحب سبک تنبور و تار درگذشت

استاد سیاوش نورپور نوازنده پیشکسوت، چیره‌دست و صاحب سبک تنبور و تار؛ از اعضای گروه تنبور شمس به سرپرست کیخسرو پورناظری و بنیانگذار گروه موسیقی «مشتاق» بعد از سپری کردن یک دوره بیماری ۲۶ تیر ماه در سن ۷۳ سالگی در گذشت.

استاد سیاوش نورپور؛ نوازنده پیشکسوت و صاحب سبک تنبور و تار درگذشت

استاد عبدالرضا مجدی پژوهشگر موسیقی موسیقی اقوام ضمن تایید این خبر گفت: زنده‌نام سیاوش نورپور نوازنده‌ای به نام و صاحب سبک و از پیروان مکتب سنتی نواختن تار و تنبور بود.

وی با بیان آنکه طی مدت اخیر این هنرمند درگیر بیماری بود یادآور شد: سرانجام روز یکشنبه (۲۶ تیر ماه) روح این هنرمند که سابقه همکاری با گروه تنبور شمس و همچنین خود به عنوان سرپرست و بنیانگذار گروه موسیقی «مشتاق» در اواخر دهه ۶۰ بود؛ آسمانی شد.

زنده‌نام استاد سیاوش نورپور آهنگساز، نوازنده تنبور، تار و سه تار، متولد ۱۳۲۸ در شهرکرمانشاه بود و روز ۲۶ تیر ماه در سن ۷۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

وی یکی از اعضای گروه تنبور «شمس» بود که این گروه به سرپرستی استاد کیخسرو پورناظری و حضور استاد زنده‌نام سیدخلیل عالی‌نژاد و استاد علی اکبری در سال ۱۳۵۹ شکل گرفت.

استاد نورپور پس از آن در سال ۱۳۶۸ گروه موسیقی «مشتاق» را تشکیل داد و با خوانندگان بزرگی چون، استاد حشمت‌الله لُرنژاد، جلال‌الدین محمدیان، منوچهر طاهرزاده، شهرام ناظری ، کیخسرو پورناظری و... همکاری کرد.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۱۱۸۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت