گله خانواده امین‌الله رشیدی از خانه موسیقی و معاونت هنری ارشاد

ویدئویی از خواننده ۹۷ ساله روی تخت بیمارستان که ترانه‌هایش را می‌خواند

امین‌الله رشیدی اکنون ۹۷ سال دارد. سال‌های زیادی از فعالیت‌های مستمر او در موسیقی و ساخت آن ترانه‌ها و موسیقی‌های ناب می‌گذرد که شاید امروز نسل جوان آشنایی چندانی با آنها نداشته باشند اما در ماندگاری این آثار در حافظه تاریخ موسیقی کشور شکی نیست؛ چراکه این تنها صداست که می‌ماند.

ویدئویی از خواننده ۹۷ ساله روی تخت بیمارستان که ترانه‌هایش را می‌خواند

امین الله رشیدی ـ آهنگساز و خواننده پیشکسوت ـ که چند روزی است به علت ابتلاء به کرونا در بیمارستان بستری شده است، اکنون در وضعیت جسمانی بهتری قرار دارد و احتمالا به زودی از بیمارستان به منزل منتقل شود.

روشنک رشیدی، برادرزاده این پیشکسوت موسیقی که یکشنبه ۲۳ مرداد به ایسنا خبر داد که عمویش در بیمارستان بستری شده، اکنون ویدیویی ارسال کرده که حکایت از بهبود وضعیت جسمانی این هنرمند موسیقی و حافظه بالای او در ۹۷ سالگی دارد. 

در ویدیوی پیش‌رو کادر درمان یکی از آثار رشیدی را پلی کرده‌اند و امین‌الله رشیدی با وجود اینکه اکنون در دهه ۹۰ زندگی خود به سر می‌برد، همچنان حافظه خود را حفظ کرده و زمانی که قطعه «دریا» پخش می‌شود همخوانی با آن را آغاز می‌کند و البته که صدای او همچنان شنیدنی است.

روشنک رشیدی پس از ارسال این ویدیو می‌گوید: من از خانه موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ گله‌مند هستم؛ چراکه هیچ احوال‌پرسی از عمویم نداشتند و یک تماس تلفنی هم نگرفتند. گرچه که اگر «تتلو» در ترکیه یک عطسه هم بکند رسانه‌های داخلی به سرعت واکنش نشان می‌دهند. البته ما توقعی نداریم که نسل جوان آثار عموی من را گوش دهند ولی مسئله اینجا است که چون از ابتدا گوش نسل جوان را به آثار خوب عادت ندادیم، ۵۰۰۰ لیر ترکیه پرداخت می‌کنند و به تماشای کنسرت «تتلو» می‌نشینند. اینکه بعد از درگذشت آدم‌ها تازه وزارت ارشاد یا خانه موسیقی بخواهند بیانیه بدهند فایده‌ای ندارد؛ البته عموی من چنین توقعی ندارد ولی مسئله اینجاست که این آدم‌ها بعد از اینکه می‌روند دیگر جایگزینی ندارند.

امین‌الله رشیدی (زادهٔ ۴ اردیبهشت ۱۳۰۴) خواننده و آهنگساز ایرانی است. آهنگسازی و خوانندگی رشیدی در رادیو ایران از سال ۱۳۲۷ آغاز شد و در مدت فعالیت مستمرش در حوزه موسیقی بیش از ۱۲۰ آهنگ ساخته‌ است. 

جان جهان، افسانه، گل افشان، جلوه عشق و اشک سپیده از جمله آثار مشهور این هنرمند هستند. 

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۱۸۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت