تدارک موسیقایی ارشاد برای «جاماندگان»/ آلبوم‌هایی که منتشر می‌شود

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایران آستانه فرارسیدن اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) چند ویژه‌برنامه موسیقایی را پیش روی مخاطبان قرار می‌دهند.

تدارک موسیقایی ارشاد برای «جاماندگان»/ آلبوم‌هایی که منتشر می‌شود

همزمان با فرارسیدن اربعین حسینی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایرانی در قالب فعالیت ستاد اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌های مختلفی را پیش روی مخاطبان و عزاداران حضرت ابا عبدالله (ع) قرار خواهند داد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، برای آن دسته از عزادارانی که موفق به حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی نشده‌اند، ویژه‌برنامه‌هایی برای پروژه «جاماندگان» در تهران تدارک دیده شده است که طی آن ویژه‌برنامه‌هایی موسیقایی در مسیر این پروژه اجرا می‌شوند.

اجرای چند موسیقی آئینی از جمله سنج و دمام از شهر آبادان، نوحه‌خوانی و زنجیرزنی از خراسان شمالی، گهواره‌خوانی از ایلام، غزل‌خوانی استان تهران از جمله این برنامه‌هاست که طی روزهای منتهی به اربعین حسینی، پیش روی شهروندان و عزاداران در تهران قرار داده می‌شود.

تولید یک نماهنگ موسیقایی ویژه اربعین و تلاش برای انتشار دو آلبوم موسیقی که جزئیات آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد، از دیگر برنامه‌های دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی ایرانی است که در حوزه اربعین ۱۴۰۱ شمسی برای عزاداران حسینی تدارک دیده شده است.

بازنشر آلبوم «شهادت‌نامه عشاق» به رهبری ارکستر نادر مرتضی پور از آهنگسازان و رهبران ارکستر پیشکسوت و شناخته شده کشورمان و توزیع آن در مسیر ویژه‌برنامه «جاماندگان» بخش دیگری از برنامه‌های موسیقایی ستاد اربعین وزارت ارشاد را تشکیل می‌دهد.

آلبوم دیگری که برای روزهای سوگواری اربعین حسینی تدارک دیده شده، اثری به نام «آئین‌های سوگ» است که در قالب یک اثر تصویری با هنرنمایی هنرمندانی از شهرهای تهران، گرگان، خوزستان و ایلام منتشر و به زودی در اختیار عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع) قرار گذاشته خواهد شد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۲۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت