جنجال آهنگ درخواستی در کنسرت سیروان | این قطعه را نخواهم خواند ...

مرکز همایش‌های برج میلاد تهران یک روز پس از برگزاری مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر شاهد برگزاری کنسرت سیروان خسروی خواننده شناخته‌ شده کشورمان بود.

جنجال آهنگ درخواستی در کنسرت سیروان | این قطعه را نخواهم خواند ...

سیروان خسروی خواننده موسیقی پاپ ایران که از او و گروه «ماکان» باید به‌عنوان شکنندگان طلسم برگزاری کنسرت‌ها بعد از پنج ماه تعطیلی یاد کرد، شامگاه روز یکشنبه بیست و سوم بهمن ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران تازه‌ترین کنسرت خود را در میان استقبال طرفدارانش برگزار کرد.

یکی از وجوه بارز برگزاری این کنسرت که بیش از هر نکته دیگری به چشم می‌خورد، شرایط حسی برگزاری این اجرا بود که به نسبت دیگر کنسرت‌های این خواننده با وجود همراهی همه جانبه طرفداران این خواننده دربرگیرنده شرایط متفاوت‌تری بود. چارچوبی که سیروان و دیگر همراهانش در کنسرت شب گذشته تلاش کردند با اجرا نکردن قطعه «دوست دارم زندگی رو» آن را به رخ مخاطبان بکشند و به آن‌ها بفهمانند که این کنسرت متأثر از شرایط اجتماعی این سال‌های اخیر با دیگر اجراهای قبلی گروه دربرگیرنده تفاوت‌هایی است. (!)

وی در ابتدای این کنسرت به تهیه‌کنندگی برادران حاتم‌پور بود که خطاب به مخاطبانش گفت: خیلی خوشحالم که بعد از هفت ماه دوری از شما دوباره به اجرای برنامه می‌پردازم و امیدوارم یک شب خیلی خوب را در کنار هم داشته باشیم و شاید ندانید که چقدر از دیدن شما خوشحالم.

سیروان خسروی در یکی از بخش‌های برگزاری این کنسرت بود که ضمن اشاره به تعطیلی چند ماه کنسرت‌ها و وضعیت معیشتی نامطلوبی که در این حوزه برای برخی از نوازندگان و فعالان عرصه موسیقی پدیده آمده بود توضیح داد: در ایام کرونا و اتفاقات اخیری که منجر به تعطیلی کنسرت‌ها شده بود کسی آنچنان که باید از پشت پرده وضعیت زندگی برخی از موزیسین‌ها خبردار نبودند. در حالی که ما می‌دانیم این عزیزان چه شرایط بدی را تا به امروز گذراندند. شرایطی که امیدوارم به زودی در وضعیت مطلوب‌تری قرار گیرد تا هیچ هنرمندی نگران چنین مسائلی نباشد.

این خواننده و آهنگساز موسیقی که در این سال‌ها طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده، در بخش دیگری از کنسرت بود که تلاش کرد با دعوت از برادرش زانیار خسروی حال و هوای ویژه‌تری را برای مخاطبان و طرفدارانش فراهم کند. شرایطی که موجب شد با ورود زانیار روی صحنه، با استقبال بسیار هیجان‌انگیز مخاطبان و طرفداران این خواننده جوان روبرو شده و این بخش از کنسرت که به اجرای سه قطعه مشترک اختصاص پیدا کرده بود، تبدیل به یکی از پرطرفدارترین بخش‌ها شود.

اما همان گونه که اشاره شد، یکی از متفاوت‌ترین ویژگی‌های کنسرت شب گذشته سیروان خسروی که می‌تواند دربرگیرنده نکاتی باشد، اجرا نشدن پرطرفدارترین قطعه این خواننده به عنوان «دوست دارم زندگی رو» بود که سیروان پس از درخواست‌های مکرر حاضران در سالن گفت: اگر اجازه بدهید امشب قطعه دوست دارم زندگی را نخواهم خواند و به جای آن اثر دیگری را تقدیمتان می‌کنم.

کنسرت سیروان خسروی همواره یکی از پرطرفدارترین و پرتماشاگرترین کنسرت‌های موسیقی در تهران و دیگر شهرهای کشورمان است که به‌واسطه علاقه‌مندی نسل جوان و نوجوان کشورمان به این خواننده همواره دربرگیرنده نکات فراوانی بوده است. چارچوبی که اگرچه به واسطه توانمندی‌های این خواننده در عرصه موسیقی و سبک اجرایی‌اش، استارت خوبی برای تعطیلی و توقف چند ماه کنسرت‌ها در کشور بود، اما علاقه‌مندان و مخاطبان همیشگی کنسرت‌های این خواننده می‌دانند، آنچه از اجرای دیشب پیش روی مخاطبان قرار گرفت، دربرگیرنده توانایی‌های صددرصدی این خواننده در عرصه اجراهای زنده نبود. فرآیندی که قطعاً توقف چند ماه کنسرت‌ها نقش عمده‌ای در آن داشته و می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به حد مطلوب نزدیک شود.

اجرای قطعات منتخب آلبوم‌های «تو خیال کردی بری»، «ساعت ۹»، «جاده رویاها»، «بی مرز» و «مونولوگ» که از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۹ در فواصل زمانی مختلف پیش روی مخاطبان قرار گرفته بخش‌های مختلف کنسرت شب گذشته سیروان خسروی را تشکیل می‌داد. کنسرتی که یاشا حکمی نوازنده کیبورد، امید دانایی نوازنده گیتار بیس، نیما حمیدی نوازنده درامز، آرش عیوضی نوازنده بیس، بهنام رهنما نوازنده گیتار بیس برخی از اعضای گروه اجرایی را تشکیل می‌دادند.

به هر حال سیروان خسروی در برج میلاد تهران و گروه «ماکان» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی شامگاه روز یکشنبه بیست و سوم بهمن ماه آغازگر فصل تازه اما متفاوت‌تر از قبل کنسرت‌ها پس از چند ماه تعطیلی بودند. شرایطی که باید دید در آستانه برگزاری جشنواره موسیقی فجر، تعطیلات نوروزی و البته نزدیکی ماه مبارک رمضان قرار است در چه قالبی پیش روی مخاطبان قرار گیرد.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۵۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت