موسیقی فجر با «سرود» آغاز می‌شود/ بازگشت ارکستر موسیقی ملی

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر امروز جمعه بیست و هشتم بهمن ماه با اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران در تالار وحدت و اجرای یک گروه سرود کار خود را در هفت مجموعه موسیقایی آغاز می‌کند.

موسیقی فجر با «سرود» آغاز می‌شود/ بازگشت ارکستر موسیقی ملی

تالاروحدت، تالار رودکی، فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران، مجموعه کوشک هنر و موزه امام علی (ع) از روز جمعه بیست و هشتم بهمن ماه میزبان هنرمندان، گروه‌ها و مخاطبان شرکت کننده در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر خواهند بود.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در اولین روز از برگزاری این رویداد موسیقایی که امسال به دبیری بهزاد عبدی یکی از شناخته شده ترین آهنگسازان کشورمان پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد، ارکستر موسیقی ملی ایران که تا چندی پیش با عنوان ارکستر ملی ایران به رهبری ارکستر هنرمندان مختلفی آثار خود را ارائه می‌کردند، پس از مدت‌ها وقفه در فعالیت‌های موسیقایی خود در ساعت ۱۸:۳۰ میزبان مخاطبان خود در تالار وحدت تهران خواهد بود.

اگرچه هنوز نامی از رهبر ارکستر این مجموعه تحت مدیریت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در رسانه‌ها نیست اما شنیده‌ها حاکی از حضور همایون رحیمیان به عنوان رهبر ارکستر این کنسرت با همراهی گروهی از نوازندگان باسابقه و جوان موسیقی کشورمان است.

تالار وحدت در ساعت ۲۱:۳۰ میزبان تماشاگران با کنسرت دوئت جَز ویولن و پیانو از کشور مجارستان به عنوان اولین اجرای بخش بین الملل خواهد بود.

در تالار رودکی نیز ساعت ۱۸:۳۰ کنسرت گروه هنرستان‌های موسیقی پسران کشور و در ساعت ۲۱:۳۰ شب موسیقی قشم پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد. این در حالی است که هنوز از جزییات و سرپرست گروه‌های یاد شده اطلاعاتی چندانی در جدول جشنواره گنجانده نشده است. فرآیندی که بر اساس جدول ارائه شده جشنواره در اسامی گروه‌های منتشر شده نیز دیده می‌شود.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته گروه موسیقی «ماهور» ساعت ۱۸:۳۰ و گروه موسیقی «هنا» ساعت ۲۱:۳۰ در قالب بخش موسیقی بانوان جشنواره کنسرت‌هایی را در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌کنند.

فرهنگسرای ارسباران تهران نیز در اولین روز برگزاری جشنواره میزبان بخش تازه اضافه شده و البته پرمخاطب سرود خواهد بود. بر اساس جدول ارائه شده در این بخش یک گروه سرود از تهران ساعت ۱۸:۳۰ آغازگر این بخش ویژه خواهد بود. این در حالی است که ساعت ۲۱:۳۰ نیز گروه موسیقی «طبرستان» در همین مکان کنسرتی را برگزار می‌کند.

در بخش موسیقی پاپ هم آرون افشار ساعت ۱۹ و سینا شعبانخانی ساعت ۲۲ میزبان مخاطبان خود در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران خواهند بود.

مجموعه کوشک هنر از تالارهای جدیدی که امسال به تالارهای میزبان گروه‌های شرکت کننده در جشنواره موسیقی فجر پیوسته، در اولین روز از برگزاری جشنواره طی ساعت‌های ۱۸:۳۰ و ۲۱:۳۰ میزبان کنسرت‌هایی از موسیقی کتول و موسیقی خراسان خواهد بود.

بر اساس این گزارش بخش نمایشگاه و پخش فیلم سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر طی روزهای برگزاری جشنواره از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود. ضمن اینکه مخاطبان برای تهیه بلیت آثار شرکت کننده در جشنواره نیز می‌توانند به سامانه www.fajr۳۸.com مراجعه نمایند.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۵۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت