وزیر فرهنگ: جشنواره فجر باید قله سرود باشد

محمدمهدی اسماعیلی با بیان اینکه امسال جشنواره موسیقی فجر به محلی برای بروز استعدادهای سرود بدل شده، گفت: امسال برای نخستین بار است که اجراهای بخش سرود به طور رسمی و در شرایط مسابقه ای در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.

وزیر فرهنگ: جشنواره فجر باید قله سرود باشد

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یکشنبه سی ام بهمن ماه با حضور در فرهنگسرای ارسباران ضمن تماشای اجرای تعدادی از گروه های نوجوان بخش سرود جشنواره موسیقی فجر از استاد حمید شاهنگیان آهنگساز باسابقه سرودهای انقلابی تجلیل به عمل آورد.

وزیر فرهنگ در حاشیه این بازدید گفت: امسال برای نخستین بار است که اجراهای بخش سرود به طور رسمی و در شرایط مسابقه ای در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تجلیل از اساتید برجسته حوزه سرود از اقدامات شایسته ای است که امسال در کنار اجراهای بخش سرود جشنواره موسیقی فجر انجام می‌شود، به جایگاه بی بدلیل استاد شاهنگیان که مورد تجلیل قرار گرفت، اشاره کرد و گفت: بسیاری از کسانی که حال و هوای دوران انقلاب اسلامی را درک نکرده اند، شنیدن آثار دلنشین استاد شاهنگیان شور آن دوران برایشان تداعی می‌شود که این مسئله از ویژگی های ممتاز آثار انقلابی استاد به شمار می‌رود و نمونه ای از همراهی جریان هنری کشور با نهضت بزرگ مردم ایران است.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه وزارت فرهنگ در دوره جدید به دنبال توسعه حوزه سرود در زمینه های مختلف است، خاطرنشان کرد: سرود از محصولات هنری انقلاب اسلامی می محسوب می‌شود زیرا حوزه سرود در دوران پیروزی انقلاب اسلامی به شکوفایی رسید و از دهه ۹۰ نیز شاهد رویش جدیدی در سرود هستیم که این مسیر با شدت در دوره جدید در حال حرکت است.

اسماعیلی در پایان به فعالیت ۴ هزار گروه سرود کانون فرهنگی مساجد پرداخت و گفت: حوزه سرود دارای استعدادهای برجسته ای است که پرورش و حمایت از این استعدادها از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه امسال جشنواره موسیقی فجر به محلی برای بروز استعدادهای سرود بدل شده است.

بنا بر این گزارش در این برنامه از سیدحمید شاهنگیان آهنگساز پیشکسوت انقلابی با اهدای لوح، هدایا و یک اثر پرتره از وی که توسط علی مینایی به تصویر کشیده شده بود، تجلیل شد.

گفتنی است، سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ تا سوم اسفند به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربَد) و غیررقابتی برگزار می‌شود.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۵۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت