پنجمین شب سی‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر؛

چوب‌بازان خراسانی آخرین مهمانان نیاوران/علی یاسینی در میان تشویق‌های بی وقفه طرفدارانش خواند

شامگاه سه‌شنبه دو اسفند ماه، آخرین اجراهای تالارهای وحدت و رودکی که میزبان سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بودند، به پایان رسید.

چوب‌بازان خراسانی آخرین مهمانان نیاوران/علی یاسینی در میان تشویق‌های بی وقفه طرفدارانش خواند
بخش پایانی موسیقی بین‌الملل جشنواره به اجرای آنسامبل کنسرواتوار سنت پترزبورگ اختصاص داشت که در سانس نخست تالاروحدت و در ساعت ۱۸:۳۰ به اجرا درآمد. اجرایی که با هنرنمایی ۵ نوازنده از کشور روسیه یعنی ایوجنیا کلوتسووا (Evgeniya klevtsova) مدیر هنری و ویلون اول، ناتالی گرینیوک (natalia grinjuk) ویلون دوم، الکسی آندریف (alexey Andreev) ویولا، ناتالیا نکورومنایا (natalia neskoromnaia) ویلونسل و لیا چیرسکوف (llia chirskov) پیانو روی صحنه رفت.

بخش اول این اجرای روس‌ها به آثاری از آهنگساز و نوازنده ایتالیایی آرکانجلو کورلی اختصاص داشت. در پارت دوم نیز کنسرتوی گروسو. اپوس ۶ شماره ۲ در گام فا ماژور اجرا شد. کنسرتو گروسو یا کنچـِرتو گروسو، فرمی از موسیقی باروک است که در آن زمان به وجود آمده‌است.

در بخش دیگری از این برنامه آثاری از آنتونیو ویوالدی به اجرا درآمد که شامل «کنسرتوی الهامات هارمونیک شماره ۸ برای دو ویلن، استرینگ (زهی) و باس کونتینو آر وی۵۲۲ در گام لا مینور (اپوس ۳ (۱. آلگرو، ۲. لارگتو اسپیریتوزو و ۳. آلگرو بودند.

سولیست‌های این اجرا نیز ایوجنیا کلوتسووا (نوازنده ویلن)، ناتالی گرینیوک (نوازنده ویلن) بودند که دقایقی روی صحنه هنرنمایی کردند. بخش دیگر این اجرا اختصاص داشت به آثار آرکانجلو کورلی آهنگساز و نوازنده ویولن ایتالیایی که شامل کنسرتوی گروسو اپوس ۶ شماره ۴ در گام مینور، آداجو، آلگرو، آداجو، ویواجه، آلگرو بود.

در نهایت سولو کرسکوف اجرا شد که شامل آستور پیاتزولا بود. تانگوی موسیقی اوبلیویژن از فیلم سینمایی «هنری چهارم» با تنظیمی از دیمیتری وارلاس از دیگر بخش‌های این اجرا بود و در ادامه لیبرتانگو اثر پیاتزولا اجرا شد.

لیا چیرسکوف (نوازنده پیانو) ضمن ابراز رضایت و خشنودی از این اجرا بیان داشت: «مخاطبین در سالن بسیار خوب بودند و موسیقی را دوست داشتند و باید بگویم فرهنگ مردم ایران خیلی خوب است و به آن علاقمندم.»

او در ادامه درباره شناختش از موسیقی ایرانی گفت: «همانطور که معماری ایرانی قدیمی و کهن است موسیقی آن نیز برای من حسی کهن و ارزشمند دارد.»

این نوازنده پیانو در ادامه به موسیقی مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: «بالاکیرف یکی از آهنگسازان روسی است و سال‌ها قبل موسیقی برای مسلمانان نوشته بود که موجب شد با گوش دادن به این اثر با موسیقی آن‌ها بیشتر آشنا شوم.»

او درباره شناختش از موزیسین‌های ایرانی گفت: «قبل از آنکه در این فستیوال شرکت کنم، مطالعه‌ای از فستیوال‌های گذشته ایران داشتم و متوجه شدم موزیسین‌های ایرانی بسیار عالی هستند و موسیقی در این منطقه رشد بسیار خوبی داشته است.»

او در ادامه درباره انتخاب قطعات گفت: «با توجه به اینکه موسیقی اروپایی، مورد علاقه‌ی تقریبا همه مردم دنیا است، بنا به احساسی که داشتم، بر این نظر بودم موسیقی اروپایی و موسیقی سنتی برای ایرانی‌ها هم جذاب است و به همین دلیل این قطعات را برای اجرای این برنامه انتخاب کردم و امیدوارم مورد سلیقه و پسند مخاطبان قرارگرفته باشد و از شنیدن آن لذت برده باشند.»

اجرای ارکستر سمفونیک تهران در جشنواره موسیقی فجر به رهبری منوچهر صهبایی

ارکستر سمفونیک تهران شامگاه ۲ اسفندماه آخرین اجرای تالار وحدت را در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه برد.

ارکستر سمفونیک تهران در سانس پایانی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر که ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت برگزارشد با رهبری منوچهر صهبایی میزبان مخاطبانش شد.

در این اجرا که متشکل از گروه‌های موسیقی زهی، بادی و ساز‌های تیمپانی بود، سمفونی ۳ بتهوون و ۴۴ موتزارت اجرا شد.

تالار رودکی

یزدی‌ها با مولوی‌خوانی و سعدی‌خوانی به فجر آمدند

تالاد رودکی در آخرین شب میزبانی خود از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شاهد حضور دو گروه موسیقی از شهر یزد بود که با مولوی‌خوانی و سعدی‌خوانی حال و هوای خاصی به جشنواره بخشیدند.

تالار رودکی در آخرین شب میزبانی‌اش از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ساعت ۱۸:۳۰ میزبان گروه‌های مولوی‌خوانی و سعدی‌خوانی از یزد بود.

در بخش اول کاوه صالحی (نوازنده تار) و (حسین مهر وکیلی) خواننده به صحنه آمدند و قطعاتی را به صورت بداهه با اشعاری از مولوی اجرا کردند. اجرای پیش درآمد، بداهه‌نوازی، تصنیف «دزدیده، چون جان می‌روی» و تصنیف «بیا بیا دلدار من» جزئیات برنانه مولوی‌خوانی یزدی‌ها بود.

کاوه صالحی (سرپرست گروه موسیقی سنتی مهر) درباره قطعات اجرایی خود به ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: اجرای امشب ما بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی با اشعاری از مولانا بود؛ در واقع اجرای ما بداهه‌خوانی و بداهه‌نوازی و تصانیف «دزدیده، چون جان می‌روی» و «بیا بیا دلدار من» به آهنگسازی استاد لطفی بود.

او اجرا در جشنواره موسیقی فجر را یک موقعیت مناسب برای معرفی هنرمندان شهرستانی دانست و گفت: اجرا در تالار رودکی و روی صحنه جشنواره فجر افتخاری برای هنرمندان شهرستانی است که از این طریق می‌توانند خود را به جامعه موسیقی معرفی کنند. بخش دوم اجرا به سعدی‌خوانی یکی دیگر از گروه‌های موسیقی از یزد اختصاص داشت.

در این اجرا گروه موسیقی «سرو سپید» یزد رپرتواری از اشعار سعدی را اجرا کردند. محمد مهدی دریاباز (خواننده این گروه) پیش از اجرا خطاب به تماشاگران گفت: بسیار مفتخرم ساز و آوازی را از حضرت سعدی در دستگاه شور اجرا کنم که امیدوارم مورد پسند مخاطبان واقع شود. پیش درآمد، ساز و آواز، چهار مضراب و تصنیف «نرگس مست» از جمله قطعاتی بود که این گروه موسیقی در جشنواره موسیقی فجر اجرا کردند.

محمد مهدی دریاباز با نام هنری دامون (خواننده)، محمد طایفی (نوازنده سنتور) و فرزاد امینی (نوازنده تنبک) اعضای گروه موسیقی «سرو سپید یزد» را تشکیل می‌دهند.

محمد مهدی دریاباز (خواننده گروه موسیقی سرو سپید یزد) در گفتگو با ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر درباره رپرتوار اجرایی خود گفت: رپرتوار اجرایی گروه ما در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پیش درآمد، ساز آواز، گوشه‌هایی از چهر مضراب، قطعه ضربی و تصنیف «نرگس مست» بود.

او حضور و اجرا در جشنواره فجر را یک فرصت مغتنم برای هنرمندان جوان خواند و گفت: معتبرترین جشنواره موسیقی در ایران جشنواره موسیقی فجر است؛ صحنه‌ی فجر برای من جوان شهرستانی فرصتی را فراهم کرده است که معرفی و شناسایی شوم. در واقع جشنواره فجر برای من یک اعتبار است.

حافظ خوانی و عطارخوانی در تالار رودکی

تالار رودکی در آخرین شب سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر میزبان حافظ‌خوانی و عطارخوانی دو گروه موسیقی از شهر یزد بود که با استقبال گرم مخاطبان جشنواره همراه شد.

تالار رودکی در آخرین شب میزبانی‌اش از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ساعت ۲۱:۳۰ شاهد حافظ‌خوانی و عطارخوانی ۲ گروه موسیقی از شهر یزد بود.

در بخش اول این اجرا، گروه موسیقی شیدا قطعاتی را در دستگاه اصفهان اجرا کردند. پیش درآمد، ساز و آواز، چهار مضراب، تصنیف «داغ شقایق» از جمله قطعات اجرایی گروه موسیقی شیدا در جشنواره فجر بود. گروه موسیقی «شیدا» متشکل از هنرمندانی، چون امیر حسین فرامرز پور (نوازنده تار)، سیدعباس میرزینعلی (نوازنده کمانچه)، فرزاد امینی (نوازنده تنبک) و حسین زرگران (خواننده) است.

امیر حسین فرامرز پور (سرپرست گروه موسیقی شیدا) در گفتگو با ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر درباره قطعات اجرایی این گروه گفت: ما را به جشنواره فجر دعوت کردند و ما هم از این دعوت استقبال کردیم؛ چون تجربه اجرا در جشنواره فجر تجربه لذت‌بخشی است؛ قطعا حضور در این جشنواره سکوی پرتابی برای هنرمندان جوان و جویای نام شهرستانی است.

در بخش دوم، گروه موسیقی سنتی «مهر یزد» برای عطار خوانی به صحنه آمدند؛ این گروه متشکل از کاوه صالحی (نوازنده تار و سرپرست گروه) و سید محمدرضا قریشی زاده تفتی (خواننده) است. عطارخوانی این گروه در مایه ابوعطا با یک غزل اجرا شد و این گروه سپس یک دوبیتی از باباطاهر را اجرا کردند. تصنیف «بهار دلکش» نیز از دیگر قطعات اجرایی این گروه بود.

سالن میلاد نمایشگاه

ابراز همدردی بهنام بانی با زلزله‌زدگان در پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر

بهنام بانی در اجرای خود در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر ضمن ابراز همدردی با زلزله‌زدگان اخیر در خوی، ترکیه و سوریه به جانباختگان این حوادث ادای احترام کرد.

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، «بهنام بانی» نخستین اجرای پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر در بخش پاپ را عصر سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه برد.

بهنام بانی اجرای خود را با خوانندگی «اخمات رو وا کن» روی صحنه آغاز کرد. او سپس از دلتنگی خود برای اجرا در سالن کنسرت گفت. این خواننده موسیقی پاپ همچنین با ابراز همدردی با زلزله‌زدگان خوی، ترکیه و سوریه از افراد حاضر در سالن خواست تا به احترام جان باختگان این حوادث ۳۰ ثانیه ایستاده سکوت کنند.

«بَسَمه»، «توقع ندارم»، «خوابت رو دیدم» و «صد سال» قطعاتی بودند که بانی در ادامه اجرای خود در میان طرفدارانش خوانندگی کرد.

او «وای دل بی قرارم»، «رفتی»، «فقط برو» و «دوتا دل عاشق» را برای ادامه کار انتخاب کرد.

بانی در ادامه اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر سی و هشتم قطعه «زخم‌کاری» را به صورت همزمان خوانندگی و با ساز پیانو تکنوازی کرد. «این عشقه»، «بارون» و «ماه عسل» نیز قطعاتی بودند که اجرای آن‌ها با استقبال افراد حاضر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی مواجه شد.

این خواننده پاپ کار خود را با اجرای ریمیکس از قطعات «همه دنیام»، «عاشقم کرده»، «چه بخوای چه نخوای» را ادامه داد که مورد استقبال شدید طرفدارن خود قرار گرفت و آن‌ها این قطعات را با همراه با خواننده محبوب خود هم‌خوانی کردند.

بانی در بخش پایانی اجرای خود در پنجمین شب سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر پس از خوانندگی «هنوز دوستت دارم» و «خوشحالم»، برای نخستین بار «کجای این شهری» را که جدیدترین قطعه منتشر شده از اوست، در جمع طرفداران خود روی صحنه اجرا کرد.

حسین نظری (کیبورد)، میلاد جوزی (گیتار)، علیرضا الیاس‌وند (گیتار)، هیراد نیکنام (گیتار)، هادی جداری (ساکسیفون و فلوت)، محمد حقیقی (درامز) و اکبر شهریاری (پرکاشن) نوازندگانی بودند که بهنام بانی را در اجرای روز سه‌شنبه همراهی کردند.

اجرای علی یاسینی در شور و نشاط سالن میلاد نمایشگاه

علی یاسینی خواننده نسل جدید موسیقی پاپ در میان تشویق‌های بی وقفه طرفدارانش در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر اجرای خود را برگزار کرد.

«علی یاسینی» شامگاه سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ دومین اجرای بخش پاپ پنجمین روز جشنواره موسیقی فجر را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه برد.

علی یاسینی که با اجرای قطعه «نصف شب» روی صحنه آمد با تشویق طرفداران پر شور و نشاط خود مواجه شد؛ او پس از خوشامدگویی به افراد حاضر در سالن در میان تشویق‌های بی وقفه طرفدارانش قطعات «منو برگردون»، «دیوار»، «این روزا» و «پرواز» را اجرا کرد.

او در ادامه برای نخستین بار قطعه «نده قول» را که جدیدترین قطعه منتشر شده‌اش است، در جمع طرفداران خود اجرا کرد که مورد استقبال افراد حاضر در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی قرار گرفت و آن‌ها اقدام به هم‌خوانی این قطعه با خواننده محبوب خود شدند.

این خواننده موسیقی پاپ همچنین همزمان با خوانندگی قطعات «هر جای شهر»، «الکی» و «دورترین نزدیک» در کنار گروه نوازندگان خود به نوازندگی گیتار پرداخت.

«ماه قشنگم»، «جنگ»، «بهتر از منه» و «چراغونی» از دیگر قطعاتی بودند که یاسینی در اجرای خود در پنجمین روز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه اجرا کرد.

این خواننده نسل جدید در پایان اجرای خود در پاسخ به درخواست طرفدارانش مجدداً قطعه «نصف شب» را خوانندگی کرد.

سعید شمس (کیبورد)، سهیل شمس (کیبورد)، محمد حیدری (کیبورد)، برنا شفیع‌زاده (درامز)، اشکان پورفرخی (پرکاشن)، بهشاد مژگانی (گیتار) و فرهود نیکنام (گیتار) گروه نوازندگان علی یاسینی را در اجرای شامگاه روز سه‌شنبه او تشکیل دادند.

فرهنگسرای ارسباران

شبی که محمد گلریز تجلیل شد

بخش سرود سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر، با اجرای گروه‌های سرود «نسیم رحمت»، «وصال» و «بنات‌الحیدر» از استان تهران و اجرای شش قطعه مذهبی انقلابی در آخرین روز برگزاری جشنواره، به کار خود پایان داد. فرهنگسرای ارسباران در پنجمین روز برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در سانس اول طبق روال روز‌های گذشته به بخش سرود اختصاص داشت و در شبی که علاقه‌مندان بسیاری به فرهنگسرای ارسباران آمده بودند، این بخش با اجرای شش قطعه مذهبی انقلابی به کار خود پایان داد.

بخش اول برنامه بخش سرود جشنواره در روز پنجم، به اجرای گروه «نسیم رحمت» اختصاص داشت. گروه بیست نفره «نسیم رحمت» که نزدیک به۶ سال است در زمینه سرود فعالیت می‌کنند با سرپرستی جابر قربانی‌نسب، قطعات «تو بمان» و «در رکاب منجی» را برای علاقه‌مندان حاضر در سالن اجرا کردند.

قسمت دوم برنامه به اجرای گروه سرود «وصال» با سرپرستی سعید دلیر اختصاص داشت. گروه ۲۳ نفره «وصال» متشکل از نوجوانان غرب شهر تهران با نزدیک به دوازده سال سابقه فعالیت در زمینه سرود، سه قطعه «رویای ایرانی ایران»، «سرزمین آسمانی» و «آینده» را با تم مذهبی _ انقلابی اجرا کردند.

بعد از اجرای گروه سرود «وصال» که به دلیل محتوای حماسی، آهنگسازی و تنظیم خوب و حرفه‌ای و اجرای تمرین شده و منسجم گروه، مورد توجه حاضران قرار گرفت، نوبت به تجلیل از هنرمند پیشکسوت موسیقی و سرود، محمد گلریز رسید.

محمد گلریز با دعوت عبدالله روا مجری برنامه روی سن حاضر شد و از دست اعضا گروه دخترانه «بنات‌الحیدر» لوح تقدیر، هدیه نقدی و تابلو نقاشی خط اثر علی مینایی را به خاطر پنج دهه فعالیت موثر و ماندگار در زمینه موسیقی انقلابی و مذهبی دریافت کرد.

بخش پایانی پنجمین روز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در بخش سرود به اجرای گروه سرود دخترانه «بنات‌الحیدر» اختصاص داشت.

بهترین‌های بخش سرود سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آرا مردمی، در اختتامیه جشنواره معرفی خواهند شد.

پرونده جشنواره فجر در «ارسباران» بسته شد/ دوتارنوازی که همه را به شوق آورد

فرهنگسرای ارسباران در سانس دوم آخرین روز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر میزبان هنرمندان جوانی از استان بوشهر و خرسان شمالی بود.

نخستین هنرمندی که در سانس دوم آخرین روز جشنواره برای اجرا روی سن آمد، اعظم جوانبخت دیزاوندی از خراسان شمالی بود که دقایقی با تکنوازی دوتار خود حاضران در سالن به شوق آورد.

تکنوازی زهرا عباسی میرکوهی نوازنده دایره از خراسان شمالی دوستداران موسیقی خراسان شمالی در بخش نواحی با استقبال خوب حاضران در سالن مواجه شد. پس از این دو بانوی جوان، نوبت به دو جوان از خطه‌ی جنوب کشور و استان بوشهر بود. بردیا بهرام نژاد با ساز «نی‌انیان» و رضا خرم‌نژاد با «شکی» و «چوپی»، دقایقی شاد را برای حاضران رقم زدند و بدین ترتیب پرونده بخش نواحی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر نیز بسته شد.

فرهنگسرای نیاوران

نوای عرفان در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفت

فرهنگسرای نیاوران در آخرین شب برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر میزبان گروه «نوای عرفان» و اعضایی خانواده هنرمند ناصر افشار از پیشکسوتان موسیقی کرمان بود.

پنجمین و آخرین شب از سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر (سه‌شنبه دوم اسفندماه) در بخش ردیف‌دستگاهی با اجرای گروه موسیقی «نوای عرفان» به سرپرسی ناصر افشار از استان کرمان در ساعت ۱۸:۳۰ برگزار شد.

ناصر افشار (سرپرست گروه، خواننده و نوازنده تار)، میعاد افشار (نوازنده سنتور و تنظیم کننده قطعات)، امیرحسین افشار (نوازنده دف) و حسن اسماعیل اسماعیل پور (نوانده تار) اعضای این گروه موسیقی را تشکیل می‌دادند.

«دوبیتی‌های بابا طاهر»، «راه به سوی عشق»، «غم دل»، «انتظار»، «خداحافظ»، «فاطلو»، «روزگار» اسامی قطعات نواخته شده هنرمندان موسیقی کرمان بود.

چوب‌بازان خراسانی آخرین مهمانان نیاوران بودند‌

«پامچال» در آخرین شب از برگزاری سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به کار خود پایان داد.

فرهنگسرای نیاوران شب گذشته دوم اسفندماه با اجرای گروه موسیقی «پامچال» به سرپرستی امید نی‌نواز از شهرستان تربت جام خراسان رضوی در بخش موسیقی نواحی سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در ساعت۲۱:۳۰ به کار خود پایان داد.

علی جمعه نی‌نواز (نوازنده دهل)، حسین اصلاحی (نوازنده سرنا)، سعید سیاوشی و امیر علی کریمی صدر (چوب بازان) و امید نی‌نواز (سرپرست و نوازنده دهل) اعضای گروه موسیقی «پامچال» از شهرستان تربت جام خراسان رضوی بودند که به اجرای موسیقی خراسان و چوب بازی پرداختند

امید نی‌نواز درباره فعالیت گروه «پامچال» گفت: «نواختن موسیقی و چوب بازی خراسانی در خاندان ما از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است. پدر من علی‌جمعه نی‌نواز ۵۰ سال است به دهل نوازی مشغول است و من نیز حدود ۲۰ سال می‌شود که کار خود را در این زمینه شروع کرده ام و از سال ۱۳۸۰ به صورت گروهی تحت عنوان پامچال کارمان را ادامه می‌دهیم.»

این هنرمند افزود: «چوب بازی به دوشکل یک‌چوبه و دوچوبه انجام می‌شود که چوب بازان ما به اجرای دو چوبه پرداختند و تعداد حرکاتی که آن‌ها در این بازی داشتند، حدود ۱۸ حرکت بود که این حرکات در روند اجرا تکرار هم می‌شود.»

گروه «پامچال» در آخرین شب سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در فرهنگسرای نیاوران قطعاتی را مثل مقام «راه جنگ عجم»، پیش درآمد و جنگ چوب یا همان چوب بازی نواختند.

کوشک باغ هنر

شب موسیقی عرفانی سیستان و مقام‌نوازی شمال خراسان

نوای مقام‌های سیستان و بلوچستانی و خراسان شمالی شب گذشته در کوشک باغ هنر پیچید.

در آخرین شب از اجرا‌های موسیقی اقوام در کوشک باغ هنر از ساعت ۱٨ و ۳۰ در ابتدا گروه سیستان به روی صحنه رفتند.

این گروه مقام‌ها و دستگاه‌های بلوچی را که به موسیقی عرفانی سیستانی معروف هستند، نواختند. اعضای این گروه را نصیر ملازهی (سرپرست و نوازنده تنبورک) و امیرخسرو سپاه‌خوانی (نوازنده رباب) تشکیل دادند که مقام‌های «گدام» و «کپوت» را اجرا کردند.

ن در ادامه این اجرا و در بخشی دیگر، رضا محمدی و عیسی بخشی که هر دو خواننده نوازنده تار بودند برای روایت مقام‌نوازی موسیقی کرمانج به روی صحنه رفتند.

چوب‌بازی خراسان؛ این بار در کوشک باغ هنر

رقص چوب بازی خراسانی در کوشک باغ هنر به اجرا درآمد.

در سانس دوم از آخرین اجرا‌های اقوام در کوشک باغ هنر، شامگاه گذشته ۲ اسفندماه از ساعت ۲۱:۳۰ گروه «چوب‌بازی خراسانی» برای اجرای رقص چوب بازی بر روی صحنه رفتند.

اعضای این گروه را آریا علی ملکی و عید محمد (دهل‌نوازان)، محمد اصلانی (سرنا)، امید علی ملکی (سرپرست گروه)، آرش تیموری، میلاد قاسم‌زاده، مبین امیری، عرفان چکی، میلاد دربار و قاسم بهشتی (حرکات نمایشی) تشکیل دادند.

این بخش از جشنواره و در واقع رقص چوب‌بازی دقایق شادی را برای مخاطبان ایجاد کرد و با استقبال بالای آن‌ها مواجه شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد مطلب: ۳۶۶۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت