«باران بی تو» در حوزه هنری رونمایی شد

آلبوم موسیقی «باران بی تو» به خوانندگی و آهنگسازی امیرحسین سمیعی با تنظیم آرمان مهربان در تماشاخانه مهر حوزه هنری رونمایی شد.

«باران بی تو» در حوزه هنری رونمایی شد

آلبوم موسیقی «باران بی تو» از تولیدات مرکز موسیقی حوزه هنری طی مراسمی با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی، مدیران فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه رونمایی شد.

میلاد عرفانپور، مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در ابتدای این نشست با شادباش تولد این آلبوم موسیقی گفت: مرکز موسیقی حوزه هنری همواره تلاش داشته است تا موسیقی خوب به معنای دنباله منطقی و علمی آن‌چه بزرگان موسیقی به آن اطلاق داشته‌اند را پیگیری کند و ترویج دهد. آلبوم باران بی تو در شرایطی رونمایی می‌شود که جای چنین قطعاتی در سبد فرهنگی موسیقی مردم خالی است.

وی افزود: سمیعی که خوانندگی و آهنگسازی این آلبوم را عهده‌دار بوده است یکی از موسیقیدانانی است که موسیقی را با جدیت دنبال می‌کند و برای آن در همه ابعاد تلاش می‌کند.

عرفانپور نیز در این بخش ادامه داد: قطعات این آلبوم با خوانندگی خوب و آهنگسازی حساب شده سمیعی به همراه تنظیم خوب آرمان مهربان منتشر شده است و منتظر بازخوردهای گسترده آن هستیم.

مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری از همه عواملی که در این آلبوم نقشی داشته‌اند قدردانی کرد و افزود: حدود ۳۰ آلبوم تولید شده یا در حال تولید در مرکز موسیقی داریم که دو آلبوم آن سال آینده رونمایی خواهد شد. این آلبوم‌ها در گونه‌ها و برای گروه‌های سنی گوناگون و متفاوت منتشر خواهند شد.

اشعار این آلبوم ملودی را به خود جذب می‌کند

داود ورزیده از اهالی موسیقی کشور که برای این رونمایی دعوت شده بود با بیان اینکه سال‌ها بود که کار درخوری نشنیده بودم، گفت: پیش از انقلاب نوعی موسیقی به نام کوچه بازاری معروف بود که تولیدات پاپ امروز کشور هم بسیار شبیه به کوچه بازاری پیش از انقلاب است. آثاری که بتوان آن را اثری درخور و شایسته دانست کم داریم اما وقتی قطعه‌های این آلبوم به دستم رسید به شوق آمدم چرا که دارای چهارچوبی منسجم و دارای اشعاری زیبا است.

وی افزود: قطعه‌های این آلبوم دارای اشعاری است که ملودی به خوبی روی آنها می‌نشیند. به این ترتیب طراحی اثر به خویی انجام شد. تنظیم‌های این آلبوم نیز بسیار زیبا انجام شده بود و ذوق و سلیقه‌ای تمام و کمال پای آن گذاشته شده بود. همچنین نوازندگان، قطعات آثار این آلبوم را با ظرافت بسیاری نواخته‌اند که حس خوبی به شنونده می‌دهد. آقای سمیعی نیز با احساس ترین اجراهای خود را برای این آلبوم ارائه داده است.

تلاش برای ساخت مجموعه‌ای متحد و یکدست

محمد عبدالحسینی از اساتید موسیقی کشور نیز در مراسم رونمایی گفت: در آثاری که سال‌های گذشته شنیده‌ایم شاهد خودنمایی هر یک از عوامل سازنده اثر به تنهایی بوده‌ایم در حالی که در این اثر همه عوامل دست به دست هم برای ساخت مجموعه‌ای متحد و یکدست تلاش کرده‌اند به این ترتیب هنگامی که قطعات را می‌شنوی به دل و جانت می‌نشیند.
عبدالحسینی افزود: امروز شاهد ترانه سراهایی هستیم که آمده‌اند تا با کلام حرف جدیدی بزنند و دریچه تازه ای را به روی شنونده باز کنند.

وی ادامه داد: این آلبوم می‌تواند متر و معیاری باشد برای سنجش دیگر آثار پاپ چرا که دارای چهار چوب و ساختاری درست است. خوانندگی اثر هم با صدای خوب و حساب شده سمیعی زحمات همه عوامل سازنده آلبوم را تکمیل کرده است. امید دارم تا این راهی که آغاز شده است ادامه یابد تا شاهد و شنوای آثار بیشتر اینچنینی در آینده باشیم.

کلام، موسیقی و ترانه این آلبوم در یک نقطه طلایی با هم برخورد کرده‌اند

علیرضا میرعلی نقی هم در این مراسم با بیان اینکه خیلی اتفاقی در جریان تولید این آلبوم قرار گرفته است گفت: امین‌لله رشیدی یکی از معدود افرادی است که به‌عنوان خواننده آهنگساز در ایران فعالیت کرده است که این روزها ۱۰۰ سالگی را پشت سر می‌گذارد. پس از انقلاب بیشتر خواننده‌ها تکیه بر صدای خوش خود داشتند و شناخت و استعدادی در آهنگسازی نداشتند.

وی افزود: در دهه ۹۰ و سال جاری به تازگی با امیرحسین سمیعی آشنا شدم و می‌خواهم به نقش خواننده سالاری اشاره کنم چرا که خواننده این اثر خود نیز آهنگساز است. کلام، موسیقی و ترانه این آلبوم در یک نقطه طلایی با هم برخورد کرده و موجب مانایی آن خواهد شد.

حوزه هنری خانه اول من است‌

امیرعباس ستایشگر هم در سخنانی در این مراسم گفت: نخستین بهانه آمدنم به این نشست این است که حوزه هنری خانه اول من است. استاد مهدوی در حوزه هنری راهی را آغاز کرد که تاثرات و توفیقات بسیاری را داشت و باید از ایشان قدردانی کنیم.

مدیر عامل انجمن موسیقی ایران ادامه داد: سمیعی صدای نویی است در جامعه موسیقی کشور و نسبت به آثار روز پاپ کشور که بسیار شکل هم و شبیه هم شده‌اند متفاوت است. اینکه حوزه هنری توانسته این راه را آغاز و ادامه دهد موجب موفقیت آلبوم باران بی تو شده است. باید قدردانی کنیم از زحمات مرکز موسیقی حوزه هنری که در این برهوت موسیقی کشور همچنان به کاشت، داشت و برداشت در موسیقی می‌پردازد و برایش تلاش می‌کند.

سمیعی تنور دراماتیک می‌خواند

رضا مهدوی آهنگساز، نوازنده سنتور و کارشناس موسیقی یکی دیگر از اهالی موسیقی نیز در این رونمایی گفت: عنصر صدا نقش تعیین کننده‌ای در طبیعت و حال آدمی دارد. یکی از این صداها صدای آدمی است و خداوند دوست دارد تا صدای او را بشنود. باران بی تو عنوان مورد توجهی است که برای این آلبوم انتخاب شده است.

وی ادامه داد: نگاه موسیقی امروزی زمینی شده است و موجب پر کردن گوش‌های شنونده از محتوای زمینی می‌شود. خوانندگان نسل نو بعد از انقلاب دنبال زمینه‌هایی رفتند تا تفکر و اندیشه را همزمان القا کنند.

مهدوی با بیان اینکه ما در سکوت خودمان به دنیایی می‌رسیم که موجب دریافت بارش رحمت الهی می‌شود، گفت: سمیعی تنور دراماتیک می‌خواند و هنرمندانه جلوه‌گری می‌کند و اجراهای خوبی هم دارد. سمیعی به واسطه ذات بنیادین خود در موسیقایی و مبتنی بر علم او بر موسیقی و آهنگسازی به کمک تنظیم مهربانانه آرمان مهربان به همراه شعر و ترانه درست و هماهنگ اتفاقی نیک را آفریدند. به هر حال آلبوم باران بی تو چهارضلعی منسجمی است که همه با هم برای یک هدف واحد تلاش کرده‌اند. این آلبوم همان اثری است که مردم نیازش دارند و با مدیریت خوب عرفانپور تولید شده است.

مهدوی ادامه داد: آلبوم باران بی تو اثری است که با اعتقاد به رحمت الهی همه اقشار جامعه را به خود جذب می‌کند و ضمن اینکه جنبه تفننی خواهد داشت می‌توان آن را در سبد فرهنگی خانوادگی قرار داد. به اعتقاد من آثاری همچون آلبوم باران بی تو به دنبال هویت ایرانی می‌گردند.

موسیقی پاپ فاخر اقبالی برای خودنمایی نداشته است

آرمان مهربان که تنظیم آلبوم باران بی تو را عهده دار بود در این رونمایی با قدردانی از میلاد عرفانپور بخاطر حمایت‌های خوب و آرامش دهنده‌اش گفت: موسیقی پاپ فاخر هیچگاه اقبالی برای خودنمایی و ترویج نداشته است.
مهربان افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی نقش خود را در رعایت ممیزی‌های موسیقی ایفا می‌کند اما تنها تعداد انگشت شماری از تهیه کنندگان موسیقی راهی برای دور زدن این ممیزی‌ها پیدا کرده‌اند که همین تعداد وضعیت موسیقی پاپ کل کشور را تحت تاثیر منفی قرار داده است.

آهنگساز کسی است که ارکستر می‌داند و هارمونی را می‌شناسد

امیر حسین سمیعی خواننده و آهنگساز این آلبوم نیز در پایان مراسم رونمایی گفت: آهنگساز کسی است که ارکستر می‌داند و هارمونی را می‌شناسد و بسیاری دیگر از عناصر را می‌شناسد و به کار می‌گیرد ولی در کشور ما به کسی هم که نغمه پردازی می‌کند هم آهنگساز می‌گویند. این آلبوم با تنظیم خوب آرمان مهربان به کمال رسید و اثری قابل ارائه شد.

وی ادامه داد: از میلاد عرفان پور که برای ترویج و اشاعه موسیقی شایسته و مورد نیاز جامعه تلاش می‌کند قدردانی می‌کنم. این آلبوم با عمداً با بازار عرفی موسیقی پاپ فاصله دارد و سعی کرده تا به استانداردهای لازم برای کسب شایستگی‌های مورد نظر برسد. امیدوارم راهی که آغاز کرده‌ایم را ادامه دهیم و برای ناامید نشنویم.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۶۶۲۱۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت