کدام کنسرت‌های موسیقی نوروز ۱۴۰۲ پرفروش بودند؟

سامانه‌های فروش بلیت کنسرت‌های موسیقی نشان می‌دهد که کنسرت خوانندگان پاپ؛ مجید رضوی، علی یاسینی، معین زندی و رضا صادقی پرفروش‌ترین‌ها در نوروز ۱۴۰۲ بودند.

کدام کنسرت‌های موسیقی نوروز ۱۴۰۲ پرفروش بودند؟

نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان همزمان شد و به دلیل این همزمانی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برنامه‌های موسیقایی و هنری همانند سال‌های گذشته صرفا تا نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) و در زمان فراغت از روزه‌داری مومنان و نمازگزاران برگزار خواهد شد.

بر همین اساس دفتر موسیقی و سرود وزارت فرهنگ با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان و با احترام به دغدغه‌های جامعه مومنین کشور با صدور دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای برگزاری رویدادهای موسیقایی برای نوروز امسال که متقارن با ماه مبارک رمضان است برنامه‌گزاران را موظف کرده تا با رعایت کامل موازین شرعی و قانونی به اجرای برنامه بپردازند و در صورت تخطی از قوانین، طبق مقررات با متخلفین برخورد خواهد شد.

این وعده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شد و کنسرت‌های موسیقی متعددی بعد از ساعت افطار و براساس دستورالعمل‌های اعلام شده در تهران و سایر شهرهای کشور از جمله رشت، لنگرود، بندرعباس، اصفهان، گرگان، رامسر، بابلسر، محمودآباد، لاهیجان، کرج، کرمان، شهرقدس، قزوین، گنبدکاووس، زنجان، اردبیل، ساری، آمل، نیشابور، یزد، شهرکرد، چابهار، جزیره‌های کیش و قشم برگزار شد اما بازهم کنسرت‌های موسیقی در گونه پاپ پیشتاز بودند و فقط ۲ کنسرت در سایر گونه‌ها؛ کنسرت ناصر وحدتی در گونه موسیقی نواحی هشتم فروردین در تالار مرکزی موسیقی رشت و کنسرت پرواز همای و گروه مستان در گونه موسیقی سنتی دوم فروردین در سالن شهیدآوینی بندرعباس و سوم فروردین در تالار VIP وحدت جزیره قشم برگزار شد.

به صورت تقریبی اکثر خوانندگان فعال در گونه موسیقی پاپ همچون احسان خواجه امیری، بهنام بانی، علیرضا طلیسچی، علی زندوکیلی، بابک جهانبخش، آرون افشار، علی یاسینی، مسعود صادقلو، گرشا رضایی، مجید رضوی، رضا صادقی، احمد سُلو، آرمین زارعی، مصطفی راغب، حمید هیراد، معین زندی، محمد علیزاده، مهدی جهانی، گروه‌های ماکان و ایوان، در نوروز به روی صحنه رفتند و بعضی از این کنسرت‌ها نیز با توجه به استقبال مخاطبان تمدید شد. با این وجود کیفیت برگزاری این کنسرت‌ها و اشعار آنها همچنان مورد انتقاد برخی از کارشناسان بود و واکنش‌هایی را در فضای مجازی در پی داشت.

بررسی سامانه‌های فروش بلیت کنسرت نشان می‌دهد که از هفته‌های پایانی اسفند (۲۰ اسفند۱۴۰۱) تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۲، کنسرت خوانندگان پاپ؛ مجید رضوی، علی یاسینی، معین زندی و رضا صادقی در مقایسه با سایر کنسرت‌ها پرفروش‌ترین‌ها در نوروز ۱۴۰۲ بودند و بیشترین آمار فروش بلیت را در تهران و شهرستان‌ها را به خود اختصاص دادند. هر چند حضور تعداد قابل توجهی از مخاطبان نوجوان نیز در این کنسرت‌ها قابل تامل است.

تخفیف کنسرت سیروان خسروی

کنسرت سیروان خسروی ششم و هفتم فروردین در هتل اسپیناس پالاس تهران برگزار شد، این کنسرت ۱۵ فروردین نیز برگزار می‌شود که با تصمیم خسروی و به عنوان عیدی به هواداران، قیمت دو سوم از کل بلیت‌های آن بیش از ۵۰ درصد کاهش داده شده است.

کدام کنسرت‌های موسیقی نوروز ۱۴۰۲ پرفروش بودند؟

نخستین کنسرت ویژه ماه مبارک رمضان

برای نخستین بار در ماه مبارک رمضان کنسرت احسان یاسین خواننده برگزیده فصل سوم مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» با همراهی ارکستر ایستگاه ۱۶ و ۱۷ فروردین در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

در ادامه برخی از خوانندگان پاپ تا ۱۸ فروردین به روی صحنه می‌روند که در این گزارش رو معرفی خواهند شد:

تهران

سیروان خسروی ۱۵ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵ در سالن رویال هال اسپیناس پالاس.

بهنام بانی ۱۵ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، قیمت بلیت: ۲۵۵ تا ۶۹۰ هزار تومان.

رضا بهرام ۱۵ و ۱۶ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد، قیمت بلیت: ۱۱۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.

کدام کنسرت‌های موسیقی نوروز ۱۴۰۲ پرفروش بودند؟

اشوان ‌۱۶ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲ در سالن رویال هال هتل اسپیناس پالاس، قیمت بلیت: ۱۹۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.

آرمین زارعی ۱۶ و ۱۷ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲:۳۰ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، قیمت بلیت: ۲۴۹ تا ۶۹۹ هزار تومان.

اجرای موسیقی «آنسامبل اِنسو» با حضور هومن ثنایی و سامان ثقفیان (گیتار الکتریک)، محمد طباخیان (پرکاشن)، فرید فرزیان پور(درامز)، کیارش رادمهر(گیتاربیس) ۱۶ و ۱۷ فروردین ساعت: ۲۰:۳۰ در عمارت روبرو.

احسان یاسین با همراهی ارکستر ایستگاه (ویژه ماه مبارک رمضان) ۱۶ و ۱۷ فروردین سانس ۲۲، قیمت بلیت: ۱۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان.

گروه ایهام ۱۷ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲:۱۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، قیمت بلیت: ۱۱۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.

معین زندی ۱۷ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲ در سالن رویال هتل اسپیناس پالاس.

علی زندوکیلی ۱۷ فروردین سانس ۲۲ در تالار وزارت کشور، قیمت بلیت: ۱۲۰ تا ۵۹۰ هزار تومان.

بابک جهانبخش ۱۸ فروردین سانس ۲۲:۱۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، قیمت بلیت: ۱۱۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.

ناصر زینعلی ۱۸ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲ در هتل اسپیناس پالاس تهران، قیمت بلیت: ۱۰۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.

امید حاجیلی ۱۸ فروردین سانس‌های ۱۹:۱۵ و ۲۲ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، قیمت بلیت: ۲۲۰ تا ۶۹۵ هزار تومان.

کدام کنسرت‌های موسیقی نوروز ۱۴۰۲ پرفروش بودند؟

سایر شهرها:

علی زندوکیلی ۱۵ و ۱۶ فروردین سانس‌های ۲۰ و ۲۲ در سالن فخرالدین اسعد گرگانی، قیمت بلیت: ۲۵۰ تا ۳۷۰ هزار تومان.

بهنام بانی ۱۶ فروردین سانس‌های ۱۹:۳۰ و ۲۲ در مجتمع فرهنگی ستارگان اراک. قیمت بلیت: ۲۰۰ تا ۴۹۵ هزار تومان.

کیش

کنسرت خوانندگان در مرکز همایش‌های خلیج فارس، رویال هال پانوراما و تالار شهر جزیره کیش ساعت ۲۳:۵۹، با قیمت بلیت ۳۸۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برگزار می‌شود. مسعود صادقلو و فرزاد فرزین ۱۴ فروردین، مجید رضوی ۱۵ و ۱۷ فروردین، امید حاجیلی ۱۵ فروردین، گروه ماکان و علیرضا طلیسچی ۱۶ فروردین و رضا بهرام ۱۷ فروردین در جزیره کیش به روی صحنه خواهند رفت.

 
 
منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۶۶۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت