عکس نایاب از دختران و همسر حمیرا بعد از خبر کذب فوتش منتشر شد

پروانه امیرافشاری (حمیرا) خواننده ایرانی در یک خانواده با نفوذ و ثروتمند ترک زبان پرورش یافت سپس به کلاس های آواز رفت و حالا از چهره ها صاحب نام موسیقی ایرانی ساکن در لس آنجلس می باشد.

عکس نایاب از دختران و همسر حمیرا بعد از خبر کذب فوتش منتشر شد

حمیرا  اصالتا از نوادگان ایل افشار آذربایجان است که پدرش با داشتن 150 منطقه شهری و روستایی در شمال غرب ایران از ثروتمندان و افراد بانفوذ حکومت پهلوی بود.  حمیرا  بخاطر همین شهرت و اعتبار پدر ، چهره های هنری از جمله استاد بنان و ملوک ضرابی به خانه اشان رفت و آمد داشتند که باعث علاقه حمیرا به موسیقی شد.  حمیرا  سال 1339 وقتی 16 ساله بود بدور از چشم پدر و با حمایت مادرش زیر نظر علی تجویدی موسیقی و آواز را یاد گرفت و بعد از 3 سال در 19 سالگی در آزمون صدای رادیو قبول شد.بخاطر اینکه پدرش او را نشناسد نام هنری حمیرا را انتخاب و مشغول کار شد.

حمیرا

 
حمیرا در سال 1342 وقتی 19 ساله بود با فشار پدرش با پسر یکی از تجار بزرگ ایران که هم سن بودند ازدواج کرداما این زندگی زناشویی بعد از 6 ساله با وجود داشتن یک دختر بنام هنگامه به طلاق ختم شد.

علت جدایی از همسر اول

مادر شوهرم بی نهایت عاشق موسیقی بود و همیشه مرا تشویق می کرد ، من همیشه از بس مادر شوهرم را دوست داشتم تحت کنترل او زندگی می کردم.

بعد از مدتی که مادر شوهرم به اروپا سفر کرد زندگی زناشویی من هم با وجود داشتن یک فرزند به اختلاف کشید و سال 1348 از همسرم جدا شدم.

حمیرا

ازدواج دوم + طلاق

حمیرا در سال 1349 وقتی 24 ساله بود با پرویز یاحقی 35 ساله و موسیقیدان برجسته ایرانی آشنا و باهم ازدواج کردند.

زندگی دوم خانم حمیرا هم 8 سال دوام نداشت و طبق آنچه خود می گوید بخاطر مسئال جزئی در اوایل سال 1357 به جدایی ختم شد.

ازدواج سوم

اواخر سال 1357 وقتی 34 ساله بود بخاطر دید منفی مردم آن دوره به زن بیوه مجبور به ازدواج با صاحب فروشگاه معروف کراوات مسعودنیا شداین زندگی در اوایل به خوبی با به دنیا آمد یک فرزند دختر بنام یاسمن پیش می رفت تا اینکه ورق برگشت.

حمیرا

مهاجرت 

دو سال بعد از انقلاب بعلت ممنوعیت کراوات ، همسرش بیکار شد و حمیرا هم دیگر امکان فعالیت هنری را از دست داد تا اینکه به فکر مهاجرت افتاد.

نهایتا حمیرا سال 1360 در 37 سالگی به همراه دخترش یاسمن از مرز افغانستان از ایران خارج و سپس به پاکستان رفت و بعد به اسپانیا سفر کرد.
 
منبع: شمانیوز
کد مطلب: ۳۶۷۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت