تشکیل پرونده قضائی برای فرد قانون‌شکن و هنجارشکنان کنسرت موسیقی

پس از اقدامات حاشیه‌ساز فردی قانون‌شکن در جریان برگزاری کنسرت گروه لیان در تالار وحدت و فضای غیرمتعارف سالن اجرای موسیقی، پرونده قضائی برای عوامل این وقایع در دادسرای تهران تشکیل شده است.

تشکیل پرونده قضائی برای فرد قانون‌شکن و هنجارشکنان کنسرت موسیقی

پس از اقدامات حاشیه ساز فردی قانون شکن در جریان برگزاری کنسرت گروه لیان در تالار وحدت و فضای غیر متعارف سالن اجرای موسیقی، پرونده قضایی برای عوامل این وقایع در دادسرای تهران تشکیل شده است.

روابط عمومی قوه قضاییه امروز خبر داده که «در پی ایجاد برخی وقایع در تالار وحدت و اقدامات هنجارشکنانه و غیر متعارف در جریان برگزاری یک کنسرت موسیقی در این مجموعه فرهنگی، بلافاصله پرونده قضایی در دادسرای تهران تشکیل شد.»

در جریان برگزاری کنسرت جمعه شب گروه لیان، همزمان با آخرین اجرای این گروه، برخی افراد قانون شکن به تالار وحدت و اجرای گروه موسیقی لیان حمله کردند و در مقابل تالار وحدت توسط عوامل انتظامی و حراست بنیاد رودکی بازداشت و به مراجع قانونی تحویل داده شدند. 

*افراد بدسابقه سیاسی به دنبال دوقطبی‌سازی‌اند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یک روز پس از حواشی این کنسرت، از فعالیت یک جریان سیاسی در کشور که به دنبال بزرگ‌نمایی برخی مشکلات است سخن گفت. او در همین رابطه توضیح داد: بنده به راحتی این نگاه جریان سیاسی را می‌بینیم، به طوری‌که برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الان تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی بوده تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند.

اسماعیلی همچین در رابطه با هنجارشکنی عده‌ای در فضاهای فرهنگی هنری کشور گفت: از همه مردم و هنرمندان خواهش می‌کنم فضا را با دقت رصد کرده و اجازه سوءاستفاده به دشمن ندهند، چرا که باید حتماً در اماکن فرهنگی و هنری کشورمان مسائل شرعی و قانونی رعایت شود.

 برخی افراد بدسابقه سیاسی که در کشور فعال و الان تعدادی از آنان خارج از کشور هستند، دنبال تحریک افکار عمومی و ایجاد دوقطبی‌سازی بوده تا فضای رسانه‌ای کشور سنگین و آرامش فضای فرهنگ و هنر را از بین ببرند

اسماعیلی بیان کرد: اصلاً اجازه نمی‌دهیم در فضاهای فرهنگی و هنری کشورمان عده‌ای بخواهند هنجارشکنی کنند. اگر در کنار این، اتفاقات معدود و اندکی هم رخ داد، آن را به پای اهالی فرهنگ و هنر نمی‌نویسیم.

*موج‌هایی در فضای مجازی که حقیقت ندارند

هفته گذشته نیز محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ در واکنش به خبر تعطیلی سریالی کنسرت‌های موسیقی در کشور گفت: این شیطنت است و چنین اخباری صحت ندارد،کدام جریان سریالی؟ وزارت کشور اعلام کرده که سالن این نهاد نقص فنی دارد، سایر سالن‌ها فعال هستند و کنسرت‌های موسیقی در آنها برگزار می‌شود؛ موج‌هایی در فضای مجازی ایجاد می‌شوند که حقیقت ندارند. با اینکه در کشور هر روزه فعالیت‌های هنری متعددی در حال برگزاری است ولی رسانه‌های معاند تلاش می‌کنند که فضای فرهنگی کشور را به گونه‌ای نشان دهند که انگار فعالیت‌های هنری تعطیل است. برای آشکار شدن این دروغ های مجازی کافی است سری به سالن‌های تئاتر، گالری‌های هنری وکنسرت‌های موسیقی بزنید تا شاهد برگزاری هرروزه اجراهای هنری باشید. 

*لزوم احترام همه دستگاه‌ها به مجوزهای رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد

 امروز دوشنبه 29 خرداد، «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور نیز در جلسه هیات دولت، در واکنش به حواشی اخیر فضای فرهنگی کشور با تاکید بر لزوم احترام همه دستگاه‌ها به مجوزهای رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری مراسم‌های فرهنگی گفت: همه باید به این مجوزها احترام بگذارند و در صورت وجود برخی اشکالات احتمالی، این مسائل را از طریق مرجع صادرکننده مجوز پیگیری کنند.

وی روسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولین دولت را به همکاری حداکثری با مجلس شورای اسلامی فراخواند و گفت: دولت و مجلس هم باید برای پیشبرد هرچه بهتر برنامه‌های کشور حداکثر همکاری و هماهنگی را داشته باشند.

منبع: فارس
کد مطلب: ۳۶۸۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت