ماجرای ممنوعیت اجرای قطعه جنجالی «چشمات» برای روزبه بمانی + متن آهنگ

ادعاهایی مبنی بر منع شدن روزبه بمانی خواننده و ترانه سرای مشهور پاپ از اجرای آهنگ جنجالی چشمات مطرح شده است، قطعه ای که آن را با حوادث سال گذشته ی کشور مرتبط دانسته اند.

ماجرای ممنوعیت اجرای قطعه جنجالی «چشمات» برای روزبه بمانی + متن آهنگ

بمانی این قطعه ی خود که به تازگی منتشر شده را با مجوز رسمی در کنسرت های اخیر خود اجرا کرده بود. با این حال، احسان گل محمدی، روزنامه‌ نگار روز گذشته در کانال تلگرامی‌ خود مدعی شد این خواننده در کنسرت شب جمعه‌ ی خود که در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، عنوان کرده از خواندن آهنگ چشمات منع شده و فعلاً امکان اجرای آن را ندارد.

بمانی در بخشی از این قطعه می خواند: «هر بار که من گفتم آزادی تو خون بهاشو قبل من دادی…من سرزمینم هر کجا باشه چشمای تو زیباترین جاشه»

آهنگ چشمات روزبه بمانی

روزبه بمانی قطعه ی چشمات را اواخر اردیبهشت ماه امسال منتشر کرد. انتشار این آهنگ سر و صدای زیادی به پا کرد و برخی معتقد بودند بمانی ترانه ی این قطعه را در رابطه با وقایع سال گذشته ی کشور سروده است.

او بعد از آنکه وعده ی اجرای این آهنگ در کنسرت های بعدی خود را به مخاطبانش داد، هدف حمله ی روزنامه کیهان قرار گرفت. این روزنامه در این رابطه نوشت:

یک خواننده و ترانه‌سرای بدسابقه بناست طی کنسرتی در ستایش از آشوب‌های سال گذشته بخواند!

هر چند که قرار بود از اجرای این ترانه جلوگیری شود، اما گویا این خواننده تهدید کرده که اگر این ترانه نباشد، حاضر نیست روی صحنه برود. متأسفانه مسئولان دفتر موسیقی وزارت فرهنگ نیز تسلیم شدند و به این ترانه هم اجازه اجرا در این کنسرت دادند!

گفتنی است، این خواننده و ترانه‌سرا، در همکاری با برخی از خوانندگان معلوم‌الحال لس‌آنجلسی ترانه‌ای در دفاع از همجنس‌بازان سروده بود و سال ۸۸ نیز ترانه‌هایی را در حمایت از فتنه سروده بود.

بیشتر بخوانید:

پایان 10 ماه سکوت «روزبه بمانی»

دانلود آهنگ جدید روزبه بمانی گلوله خوردن

بمانی در نخستین کنسرت خود بعد از انتشار این قطعه که روز ۴ خرداد برگزار شد بار دیگر خبرساز شد. او این کنسرت را با یادی از وقایع سال گذشته ی کشور آغاز کرد. بمانی گفت: «تسلیت می گویم به خانواده‌هایی که از آخرین بار که دور هم جمع شدیم تا امروز عزادار شدند خصوصاً آنها که داغ جوون دیدند. اجرای امشب رو تقدیم می کنم به تمام عزیزانی که نمی تونیم در کنارشون باشیم.» ویدئوهای منتشر شده از کنسرت بمانی نیز از بغض این خواننده هنگام اجرای آهنگ چشمات حکایت داشت.

متن ترانه چشمات روزبه بمانی

موندیم کنار هم چه چیزا از جنون دیدیم

ما هر دوتامون بعد هم داغ جوون دیدیم

من این تویی رو که تمام عمر کم دیدم

حالا برای دیدن تو چشممو میدم

هر بار که من گفتم آزادی تو خون بهاشو قبل من دادی

من سرزمینم هر کجا باشه چشمای تو زیباترین جاشه

موندیم و از مردن برای هم نترسیدیم

ما هردومون کی خواب این روزارو میدیدم

هر بار که من گفتم آزادی تو خون بهاشو قبل من دادی

من سرزمینم هر کجا باشه چشمای تو زیباترین جاشه

باب سکوتی و تصویر فریادی تو پای من انقد تبر خوردی که افتادی

از خاطرات ما پاییز میباره دنیا به ما یه زندگی خوش بدهکاره

هر بار که من گفتم آزادی تو خون بهاشو قبل من دادی

من سرزمینم هر کجا باشه چشمای تو زیباترین جاشه

بیوگرافی روزبه بمانی

آهنگ چشمات روزبه بمانی

روزبه بمانی متولد سال ۱۳۵۸ در تهران است.

در جوانی فوتبال را به‌طور جدی دنبال می‌کرد. او عضو تیم جوانان استقلال تهران بود و تا اردوی تیم ملی جوانان ایران هم پیش رفت. اما فوتبال را ادامه نداد و به تحصیل در رشته مهندسی متالورژی مشغول شد. پس از مدتی از تحصیل در این رشته انصراف داد و دانشجوی رشته مهندسی نرم‌افزار شد و این رشته را نیز به پایان نرساند. پس از آن به سراغ تحصیل در رشته ادبیات فارسی رفت، اما روشن نیست این رشته را به پایان رسانده است یا خیر.

از نوجوانی به شعر علاقه داشت. در ۱۸ سالگی اولین شعر خود را در قالب شعر نو نوشت و در ۱۹ سالگی اولین ترانه‌اش را سرود.

آهنگ چشمات روزبه بمانی

در سال های فعالیت خود به عنوان ترانه سرا با بسیاری از خوانندگان مشهور ایران کار کرده است، از جمله: معین، داریوش، گوگوش، منصور، خشایار اعتمادی، محسن چاوشی، بهنام صفوی، محمد اصفهانی، احسان خواجه‌امیری، کامران و هومن، محمد علیزاده، فرزاد فرزین، محسن یگانه، مهدی یراحی، کاوه یغمایی، بهنام بانی و بیژن مرتضوی.

به گفته ی خودش، قبل از آنکه کار ترانه سرایی را به طور رسی آغاز کند، کار خوانندگی هم به طور غیر حرفه ای انجام داده بود اما علاقه‌ ای به خوانندگی ندارد.

در سال ۸۵ قطعه «زیر سایه خودت بگیر» (سروده ی خودش) را با همکاری نیما مسیحا و مهدی یراحی منتشر کرد .و در سال ۸۶ نیز تیتراژ برنامه «شب شیشه‌ای» را با ترانه‌ ای از خودش اجرا کرد.

آهنگ چشمات روزبه بمانی

او پس از خواندن قطعه ی «کجا باید برم» در سال ۹۶ به عنوان تیتراژ و موسیقی متن فیلم سینمایی «لاتاری» محبوبیت بسیاری کسب کرد.

بمانی بالاخره در سال ۹۷ اولین آلبوم رسمی اش با صدای خودش را منتشر کرد که «کجا باید برم» نام داشت.

در سال ۹۵ مجموعه‌ای از اشعار عاشقانه‌اش را به نام «دنیای این روزای من» منتشر کرد. یکی از ترانه‌های کتاب بمانی که هم‌نام این کتاب است، قبلاً توسط داریوش اقبالی در آلبومی به نام «دنیای این روزای من» اجرا شده‌است.

بمانی تجربه های کوتاهی نیز در زمینه ی بازیگری در تئاتر و سینما داشته است، از جمله فیلم «ربوده شده» در سال ۹۴ به کارگردانی بیژن میرباقری که در آن با نیکی کریمی همبازی بود.

روزبه بمانی ازدواج کرده و متأهل است. همسر او مریم بردباری نقاش و عکاس است.

آهنگ چشمات روزبه بمانی

منبع: روزیاتو
کد مطلب: ۳۶۸۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت