طی روزهای گذشته منتشر شد؛

شنیدن سه آلبوم که صدای متفاوتی دارند/ ارائه چند دستاورد تازه

«مجلس افروز»، «مثلث» و «قطعاتی برای گیتار» از جمله مجموعه های منتشر شده در بازار تولید و فروش محصولات موسیقایی هستند که به تازگی در اختیار شنوندگان و علاقه مندان موسیقی قرار گرفته اند.

شنیدن سه آلبوم که صدای متفاوتی دارند/ ارائه چند دستاورد تازه

«مجلس افروز»، «مثلث» و «قطعاتی برای گیتار فلامنکو» عنوان سه اثر تازه منتشر شده در فرآیند تولید و عرضه محصولات موسیقایی است که طی روزهای اخیر در قالب پروژه های جداگانه پیش روی علاقه مندان حوزه موسیقی در ژانرهای مختلف قرار گرفته است.

آلبوم «مجلس افروز - دستگاه شور» از جمله آثار منتشر شده جدید حوزه موسیقی ردیف دستگاهی است که توسط علی کاظمی در قالب ارائه موسیقایی از ردیف میرزا عبدالله مشتمل بر ۲۸ قطعه موسیقایی پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

علی کاظمی از جمله هنرمندان فعال حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایران است که طی سال های گذشته علاوه بر انتشار بخش های مختلف پروژه «مجلس افروز»، آلبوم هایی چون «بداهه سازی» را همراه با سعید کردمافی، «کنسرت زمستان» با همراهی مهدی امامی، «عشیران» با همراهی مهدی امامی و مجتبی عسگری، «خط پرگار»، «۶۰ چهار مضراب» با همراهی جمشید شمیرانی و فرید خردمند، «بزم دور» با همراهی سعید کردمافی و مهدی امامی، «پروژه خسروانی» مشتمل بر اجرای ردیف دوره علی اکبر شهنازی، «میریز» را برای علاقه مندان موسیقی ایرانی ارائه داده است.

«مثلث» هم عنوان دیگر آلبومی است که طی روزهای اخیر با هنرمندی سروش گودرزی و هومن پیمان در قالب یک اثر بی کلام منتشر شده است.

سروش گودرزی که پیش از این نیز آثاری چون «کران تا بی کران»، «دایره» و «مسخ» را در بازار موسیقی منتشر کرده بود، درباره این آلبوم نوشته است: «سه راه، سه گام، برای وجودت وحدت و حیات، از دایره تا مثلث ... دستاوردی تازه برای ۲ آهنگساز با نگاهی متفاوت نسبت به فرم هارمونی تا ملودی پردازی در زمینه موسیقی تلفیقی بوده اما با گذشت زمان و تجربه، وحدتی شکل گرفت که این آلبوم تبدیل به مثلث شد. باشد که گام مفید و کوچکی در این راستا برداشته باشیم.»

آلبوم «قطعاتی برای تکنوازی گیتار فلامنکو» هم یکی دیگر از آثار منتشر شده جدید در حوزه های آموزشی و پژوهشی است که به همت روزبه آذر از نوازندگان و مدرسان حوزه موسیقی در قالب ۱۴ قطعه موسیقی در اختیار مخاطبان قرار گرفته شده است.

این آهنگساز و نوازنده موسیقی چندی پیش بود که آلبوم «سبز چشمانش، بنفش صدایش» را در قالب یک اثر در حوزه موسیقی تلفیقی منتشر کرده بود.

منبع: مهر
کد مطلب: ۳۶۹۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت