برگزاری اولین جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین به میزبانی سنندج

استاندار کردستان با اشاره به برگزاری اولین جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین به میزبانی سنندج، گفت: ۷۰۰ نفر در این جشنواره از ۱۸ قوم و در ۲۵ گروه به مدت چهار روز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

برگزاری اولین جشنواره موسیقی اقوام ایران زمین به میزبانی سنندج

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در آیین افتتاحیه اولین جشنواره موسیقی سنه که با حضور اقوام ایرانی در سالن سینما بهمن سنندج برگزار شد، مردمان استان کردستان را سخت کوش، مهمان نواز، فرهنگی و فرهنگ دوست برشمرد و اظهار کرد: نخستین جشنواره موسیقی سنه با حضور و مشارکت ۱۸ استان در شهر زیبای سنندج برگزار می‌شود.

وی افزود: مردم کشورمان می توانند این رخداد بزرگ فرهنگی را از طریق رسانه ملی از هنر و موسیقی زیبای نواحی ایران زمین در این روزها بهرمند شوند.

استاندار کردستان بیان کرد: ۷۰۰ نفر در این جشنواره از ۱۸ قوم و در ۲۵ گروه به مدت چهار روز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

زارعی کوشا تصریح کرد: جشنواره موسیقی سنه ویژه اقوام متعاقب راهبردی است که مقام معظم رهبری در سفر پر خیر و برکت در سال 88 به استان کردستان همه مسئولین و احاد مردم را به آن سمت هدایت کردند و فرمودند استان کردستان یک استان فرهنگی است و لذا می بایست روی ظرفیت های فرهنگی استان بیش از پیش متمرکز شویم و سرمایه گذاری کنیم.

وی تصریح کرد: کردستان مملو از ظرفیت های فراوان است از مواهب خدادادی که یکی از آن ها میراث ناملموس موسیقی است که در نوشته های بسیاری پژوهشگران هنر و مورخان یکی از اصیل ترین و قدیمی ترین خاستگاه های موسیقی جهان است و شاید قدیمی ترین مستندات مربوط به موسیقی 400 سال قبل از میلاد حضرت مسیح در این منطقه ثبت شده است.

استاندار کردستان در ادامه به برگزاری میهمانی امت احمد در سنندج پرداخت و ذکر کرد: روز جمعه هفتم مهرماه بالغ بر 100 هزار نفر از مردم این شهر در این میهمانی شرکت کردند و این نشان از وحدت و همدلی مردم کردستان است.

منبع: خبر آنلاین
کد مطلب: ۳۷۰۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت