داستان سقوط امیر/ تتلو، از شهرت در ایران تا شکنجه زنان در ترکیه/ ستاره ابتذال چگونه افول کرد؟

امیرحسین مقصودلو یا تتلو را می توان نماد «ابتذال» دانست، این ابتذال بیش از اینکه در هنر و موسیقی خود را نشان دهد در جامعه خود را بروز داد. در واقع، تتلو به خوبی توانست ابتذال و جمعیت ابتذال گرا را به خود جذب کند.

داستان سقوط امیر/ تتلو، از شهرت در ایران تا شکنجه زنان در ترکیه/ ستاره ابتذال چگونه افول کرد؟

انتشار خبر دستگیری امیر تتلو و انتقالش به ایران نشان داد که این سلبریتی پر سر و صدا و پرحاشیه به پایان راه خود رسیده است؛ راهی که با وجود تمام هیاهویش بالاخره تمام شد.

امیرحسین مقصودلو یا تتلو را می توان نماد «ابتذال» دانست، این ابتذال بیش از اینکه در هنر و موسیقی خود را نشان دهد در جامعه خود را بروز داد. در واقع، تتلو به خوبی توانست ابتذال و جمعیت ابتذال گرا را به خود جذب کند.

ظهور تتلو؛ از موسیقی زیرزمینی تا حضور روی ناو

تتلو 4

برای فهم دقیق این مساله باید نگاهی به فعالیت تتلو از دهه 80 تا کنون داشته باشیم. مقصودلو در دهه 80 که جوانی نسبتا فقیر بود، به موسیقی زیرزمینی روی آورد. او بر خلاف بسیاری از دوستانش که به موسیقی پاپ روی آوردند، در سبک «آر اند بی» مشغول به فعالیت شد و چند تِرَک تولید کرد.

تتلو بعد از کسب شهرت به دبی سفر کرد و سعی کرد در آنجا کار خود را ادامه دهد اما مدتی بعد به ایران بازگشت و مجددا به موسیقی زیرزمینی روی آورد. در این مدت، چند بار توسط پلیس دستگیر شد اما بعد از آزادی مجددا به فعالیت پرداخت.

در انتهای دهه 80، شهرت تتلو بیشتر و بیشتر شد و آهنگ هایش توسط نوجوانان شنیده می شد. امیر تتلو شهرت هنری خود را وارد فاز جدیدی کرد. او توانست صفحه اینستاگرامی خود را مشهور کند و چند میلیون فالوئر جمع کند.

تتلو در اوایل دهه 90 مجددا به خارج رفت و بعد از مدتی به ایران بازگشت. بازگشت آخر، فعالیت او را وارد حوزه جدیدی کرد. تتلو که حالا صفحه اینستاگرامی خود را مشهور کرده و توانسته بود 5 میلیون فالوئر جمع کند، تبدیل به یکی از مشهورترین و جنجالی ترین سلبریتی ها شده بود.

بسیاری از ارگان ها و افراد تلاش کردند از این شهرت استفاده کنند. تتلو هم از این فرصت استفاده کرد و سر و صدای زیادی به پا کرد. او به باشگاه پرسپولیس رفت و با بازیکنان عکس انداخت و اعلام کرد قصد دارد جای علی کریمی را بگیرد. بعد از اینکه حمید درخشان، سرمربی وقت قرمزها او را از تمرین اخراج کرد، به استقلال رفت و با بازیکنان این باشگاه عکس انداخت و اعلام کرد که استقلالی است.
 

تتلو در آستانه توافق هسته ای روی ناو جماران نیروی دریایی رفت و یک ویدئو کلیپ پرهزینه منتشر کرد. او سپس به گروه های سیاسی نزدیک شد. در انتخابات ریاست جمهوری 96 ابتدا از محمدباقر قالیباف و سپس از ابراهیم رئیسی حمایت کرد و حتی ملاقاتی با وی داشت. این دیدار باعث شد افرادی چون حجت الاسلام پناهیان و رائفی پور از تتلو حمایت کرده و حتی اعلام کنند که به حال او غبطه می خورند.

همزمان، تتلو در فضای مجازی نیز سر و صدای زیادی به پا کرد. در شهریور ۱۳۹۸، تتلو از هوادارانش خواست تا اقدام به گذاشتن کامنت میلیون کامنت زیر پست او در صفحه اینستاگرامش کنند. در پایان، این اتفاق رخ داد و ۱۸ میلیون دیدگاه از سوی کاربران به صفحه تتلو فرستاده شد. در فروردین ۱۳۹۹ نیز گفت‌وگوهای زنده وی در حساب اینستاگرامی ‌اش بیننده‌های زیادی داشت و در یکی از گفت‌وگوها تعداد بینندگان به بیش از 400 هزار نفر رسید.

تتلو در مسیر سقوط/ پایان راه مقصودلو

تتلو 3

در حالیکه شهرت تتلو هر روز بیشتر می شد، او با مشکلاتی مواجه گردید. وزارت فرهنگ به او مجوز فعالیت نمی داد. در عین حال، هنجارشکنی هایش باعث شدند که چند بار دستگیر شود. در سال 95، خبرگزاری مهر اعلام کرد که تتلو به علت توهین به بازپرس پرونده اش دستگیر شده است.

این اتفاقات باعث شدند تتلو مسیر فعالیت خود را تغییر دهد. او خیلی زود از ایران خارج و ساکن ترکیه شد. بعد از سکونت در ترکیه بود که فاز خود را تغییر داد. او در طول دو سال جنجال های فراوانی ایجاد کرد. او ابتدا به عزاداران حسینی ماه محرم توهین کرد، سپس به زنان توهین کرد و از مردان خواست زنان خود را کتک بزنند، یک بار هم نوجوانان را به برقراری رابطه جنسی تشویق کرد. بر اثر این اقدامات، صفحه اینستاگرام تتلو دو بار توقیف شد اما شهرت او کم نگردید.

تتلو از سال 1400 فاز فعالیت خود را تغییر داد. او شروع به خالکوبی های وحشتناک در بدن و صورت خود کرد. عقاید و باورهای عجیب و دور از ذهن بروز می داد و حتی هنگام حضور در بین هوادارنش  از آنها می خواست جلوی او سجده کنند.

تتلو 2

چند ماه پیش بود که سحر قریشی، بازیگر سینما که مدتی پیش با تتلو رابطه داشت، مدعی شد تتلو رفتار بسیار بدی با زنان و دختران دارد و معشوقه هایش را کتک می زند.

قریشی در این رابطه گفت: « از ساعت ۳ بعد از ظهر تا ۸ شب کتک خوردم، بخاطر چی؟ بخاطر اینکه می‌گفت به من سجده کن، من خدام! همه به من سجده میکنن باید به من بگی سلطان.» بعد از قریشی، زنان دیگری نیز علیه تتلو دست به افشاگری زدند و مدعی شدند او زنان و دختران را کتک می زند و آنها را در خانه خود شکنجه می دهد.

تتلو

در پی این ادعا، پلیس ترکیه وارد خانه وحشت تتلو در استانبول شد. پس از این اتفاق، تتلو اعلام کرد که قصد دارد از ترکیه خارج شود. او به کنسولگری ایران در استانبول رفت و در آنجا با کارمندان کنسولگری درگیر شد.

بعد از این حادثه، پلیس ترکیه تتلو را دستگیر کرد و به ایران تحویل داد. بدین ترتیب داستان عجیب و غریب تتلو و حواشی اش به پایان رسید.

منبع: خبر فوری
کد مطلب: ۳۷۲۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت