یاسین خموش، خالق ترانه 'برایم نامه از کابل رسیده' درگذشت

یاسین خموش حدود هفتاد سال داشت و از مدتی قبل در بیمارستانی در ازبکستان بستری بود.

یاسین خموش، خالق ترانه 'برایم نامه از کابل رسیده' درگذشت

او خالق ترانه‌های مشهوری از جمله ترانه‌ مشهور "برایم نامه از کابل رسیده/دوباره خون به رگ‌هایم دمیده" بود.

شعرها و ترانه‌های او را خواننده‌های مشهور افغانستان از جمله آریانا سعید، داود سرخوش و وحید صابری آهنگ ساخته و اجرا کرده‌اند.

یاسین خموش طی سال‌های گذشته در ادارات مختلف دولتی از جمله وزارت اطلاعات، فرهنگ و معاونت اول ریاست جمهوری و نهادهای رسانه‌ای مشغول کار نیز بود.

او همچنین در جوانی، در چندین فیلم نقش بازی کرده بود و در عرصه سینما فعال بود.

پس از انتشار خبر درگذشت یاسین خموش، شمار زیادی از فرهنگیان و چهره‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی به او ادای احترام کرده و از او به نیکویی یاد کرده‌اند.

از جمله پرتو نادری نوشته است: "ای وای شاعر و نویسنده، فرزانه یاسین خموش، چشم از جهان پوشید و جامعه فرهنگی افغانستان را سوگ‌وار ساخت!"

یاسمین یارمل، بازیگر افغان نوشته است:"یاسین خموش مردی از تبار اندیشه و قلم انسان وطن‌دوست، با ایمان، صادق و شخصیت عالی کارگردان موفق، شاعر توانا مرد سنگر و مبارزه حلیم وخوش بر خود متبسم دیگر در میان ما نیست."

همچنین عنایت‌الله بابر فرهمند، معاون شورای مصالحه ملی با انتشار عکسی از آقای خموش او را "از قلم‌به‌دستان نیکنام" توصیف کرده است.

آقای فرهمند نوشته است:"کارنامه‌های شایان و فعالیت‌های وی در بخش‌های نویسند‌گی، مطبوعات و فرهنگ الگو برای همه‌ محسوب می‌شود و نبودش نهایت اسف‌بار و غم‌انگیز است."

خانواده یاسین خموش گفته‌‍اند مراسم خاکسپاری او فردا در کابل برگزار خواهد شد.

منبع: بی‌بی‌سی

کد مطلب: ۲۱۸۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت