حسن فدایی درگذشت

ایسنا نوشت: حسن فدایی، شاعر، که از او دفتر شعری با نام «ارغوان» با مقدمه مهدی اخوان‌ثالث منتشر شده است، در ۷۶ سالگی درگذشت.

 حسن فدایی درگذشت

به گفته کامیار عابدی، منتقد ادبی، حسن فدایی متولد سال ۱۳۲۴ در شهر نطنز و مهندس برق بود. قرار بود در سال‌های اخیر دفتری از او به نام «بیابان و من» منتشر شود که ظاهراً منتشر نشده است.

فرهاد عابدینی، شاعر، با تایید این خبر گفت: «ایشان متاسفانه روز دوشنبه (پنجم مهر) از دنیا رفته است. دیروز دخترش با من تماس گرفت و  متوجه این اتفاق شدم. امروز (هفتم مهر) هم در نشست انجمن شعر معاصر از او یاد کردیم. 

همچنین کامیار عابدی، منتقد ادبی درباره این شاعر گفت: «از حسن فدایی یک دفتر شعر به نام «ارغوان» در سال ۱۳۶۲ منتشر شده که در سال ۱۳۸۳  تجدید چاپ شده است. بیشتر شعرهایش نیمایی بود و تعدادی هم غزل داشت. این دفتر او با مقدمه مهدی اخوان ثالث منتشر شده بود و همچنین مقدمه‌ دیگری از نقاش معروف، زنده‌یاد، نامی پتگر داشت. در پشت جلد این کتاب، منوچهر آتشی، رضا براهنی، محمدعلی سپانلو و عمران صلاحی، هرکدام سطرهایی در تحلیل و بررسی شعر حسن فدایی نوشته‌اند.»

او افزود: «حسن فدایی متولد سال ۱۳۲۴ در شهر نطنز و مهندس برق بود. قرار بود در سال‌های اخیر دفتری از او به نام «بیابان و من» منتشر شود که ظاهراً منتشر نشده است. گویا از شاعرانی بوده که خیلی وسواس شعری داشته است. بیشتر شعرهایش در چهارچوب وزن‌های نیمایی بود و مانند نیما یوشیج و مهدی اخوان ثالث و سهراب سپهری شعر می‌گفت.»

 

کد مطلب: ۳۵۴۲۱۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت