صحبت‌های خالق هری پاتر درباره رمان جدیدش/ آن را با الهام از عروسک پسرم نوشتم

رولینگ در مصاحبه‌ای جدید گفته است که این کتاب را با الهام از عروسک خوک پسرش نوشته است که آن را پیگی صدا می‌کرد.

صحبت‌های خالق هری پاتر درباره رمان جدیدش/ آن را با الهام از عروسک پسرم نوشتم

تعطیلات کریسمس امسال کتاب داستانی جدید جی‌.کی.رولینگ نویسنده مشهور انگلیسی و خالق داستان‌های هری‌پاتر و مدرسه جادوگری با عنوان «خوک کریسمس» منتشر خواهد شد. قرار است کتاب جدید رولینگ با مخاطب کودک و نوجوان به‌طور همزمان توسط انتشارات اشت، لیتل براون و اسکولاستیک در کشورهای آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند، ایرلند و هندوستان چاپ شود. شرکت اودیبل قرار نسخه صوتی این کتاب را به زبان انگلیسی روانه بازار کند. همزمان با چاپ کتاب قرار است نسخه ترجمه‌شده این کتاب به 32 زبان توسط ناشران دیگر منتشر شود.

 رولینگ در مصاحبه‌ای جدید گفته است که این کتاب را با الهام از عروسک خوک پسرش نوشته است که آن را پیگی صدا می‌کرد. رولینگ در کتاب جدیدش داستان پسری نوجوان به نام جک را تعریف می‌کند که دوست دارد اسباب‌بازی‌های دوران کودکی‌اش به‌خصوص عروسک خوک خود را پیدا کند. او راه‌ زیادی در جستجوی آنها طی می‌کند و در این میان حوادث بسیاری را تجربه می‌کند. مسئولان انتشارات اشت درباره این کتاب گفتند که این داستان هیچ ارتباطی با روند داستان های قبلی رولینگ ندارد و مخاطبان باید با دنیای جدید کتاب‌های رولینگ روبرو شوند.

مصاحبه اختصاصی روزنامه «دیلی‌میل» با رولینگ را در زیر می‌خوانید:

درباره ایده رمان جدیدتان برای ما بگویید؟ چه‌چیزی باعث شد داستان خوک کریسمس را بنویسید؟

در اصل باید بگویم که اسباب‌بازی‌های دوران کودکی یا اسباب‌بازی خوک پسرم دیوید باعث شد که این رمان را بنویسم. او نمی‌توانست بدون اسباب‌بازی‌هایش بخوابد و برای آنها داستان‌های بسیاری ساخته بود. شاید داستان کتاب جدید را نیز با الهام از این داستان‌ها نوشته باشم. در واقع باید بگویم ایده اصلی داستان از حادثه گم‌شدن عروسک پسرم گرفته شد.

خودتان عروسک خاصی داشتید که در بزرگسالی نیز به آن علاقمند باشید؟

بله؛ حتماً. یک عروسک خرس صورتی داشتم که مادربزرگم برایم آورده بود. او را هِنری صدا می‌کردم. هنوز هم این عروسک را دارم.

معمولاً داستان‌هایتان را کجا می‌‌نویسید؟

اتاقی مخصوص این کار دارم که همیشه عادت دارم داستان‌های جدید را در آنجا بسازم. بعضی اوقات هم در تعطیلات و کنار ساحل نیز داستان‌هایی می‌‌نویسم. به‌هرحال بیشتر سعی می‌کنم در مکان‌های آرامش‌بخش داستان بنویسم که خودشان پشت سر هم به ذهنم می‌رسند.

 

منبع: ایبنا
کد مطلب: ۳۵۴۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت