فراخوانِ جایزه علی‌اکبر دهخدا، منتشر شد

کتاب‌های منتشرشده در زمینه فرهنگ‌نویسی، می‌توانند در نخستین دوره جایزه علی‌اکبر دهخدا، شرکت کنند. متقاضیان تا ۱۰ دی فرصت دارند آثار خود به دبیرخانه این جایزه بفرستند.

فراخوانِ جایزه علی‌اکبر دهخدا، منتشر شد

فراخوان نخستین دوره جایزه علی‌اکبر دهخدا، پس از نشست هیات امنای این جایزه، منتشر شد.

این جایزه در سال‌روز بزرگ‌داشت علامه دهخدا در اسفند هر سال، بر اساس آیین‌نامه به آثار منتخب اهدا خواهد شد و در نخستین دوره،، این جایزه به کتاب‌های منتشرشده در زمینه فرهنگ‌نویسی تعلق خواهد گرفت.

تقی پورنامداریان، علی‌اشرف صادقی،  علی رواقی، رسول شایسته، ژاله آموزگار و محمود بی‌جن‌خان، اعضای هیات علمی این دوره از جایزه علی‌اکبر دهخدا هستند.

آثار فرستاده شده به این جایزه، باید فرهنگ‌ لغت یا واژه‌نامه باشند و به صورت کتاب و در بازه زمانی ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ منتشر شده باشند. همچنین برای شرکت در این دوره، لازم است مولفان دو نسخه فیزیکی از اثر خود را همراه با فایل pdf آن تا تاریخ ۱۰/‌۱۰/‌۱۴۰۰‬ به دفتر دبیرخانه جایزه به نشانی: تهران، خیابان ولی عصر (عج)، بالاتر از پارک‌وی، بین پسیان و باغ فردوس، موقوفات دکتر افشار، پلاک ۳۰۱۱، کد پستی ۱۹۶۱۷۳۳۱۱۴، مؤسسه لغت‌نامه دهخدا و مرکز بین‌المللی آموزش زبان فارسی دانشگاه تهران ارسال کنند یا به صورت حضوری تحویل دهند.

علاقه‌مندان برای آگاهی بیشتر از آیین‌نامه می‌توانند به وبگاه مؤسسه لغت‌نامه دهخدا مراجعه کنند.

جایزه علی‌اکبر دهخدا به پیشنهاد محمدرضا شفیعی‌کدکنی و تصویب شورای موسسه لغت‌نامه دهخدا به منظور ارج نهادن به شخصیت تأثیرگذار علامه علی‌اکبر دهخدا و تکریم کسانی که همچنان خدمت‌گزار زبان فارسی هستند و برای اعتلای آن، آثار ارزشمندی تألیف کرده‌اند، اهدا می‌شود.

 

کد مطلب: ۳۵۵۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت