کتاب جدید حوزه‌ی سینما به قلم وحید ضرابی نسب

دو فیلم‌نامه با یک بلیت" منتشر شد!

تازه‌ترین عنوان کتاب در حوزه‌ی سینما با نام "دو فیلم‌نامه با یک بلیت" نوشته‌ی وحید ضرابی نسب و از سوی انتشارات ایجاز منتشر شد.

دو فیلم‌نامه با یک بلیت" منتشر شد!

این کتاب شامل دو فیلم‌نامه‌ی سینمایی با نام‌های "آنچه در زیر است" و "تشویش" می‌باشد که هر دو درام‌هایی روانشناسانه هستند و در ژانر دلهره و معمایی نگاشته شده‌اند. 

 

نویسنده در بخشی از مقدمه‌ی کتاب می‌نویسد: 

 " سینمای لاغر ما امروزه یا خلاصه شده در فضای مهوعِ سانتی‌مانتال‌های رومانتیک و زندگی‌های لوکس فرادست شهری، یا در نمایش خشونت‌بار و بزرگ‌نمایی شده‌ی طبقات فرودست و وازده‌ی جامعه، یا در هزل و هجو‌های لوده و سخیفی که به هر قیمتی قرار است نیش مخاطب را باز کنند. این وسط نه سینمای درست و حسابی جنگ داریم و نه چیزی به نام سینمای کودک. نه اجازه‌ی ورود تخیل و فانتزی را به سینما می دهیم و نه تولید به درد بخوری در ژانر وحشت و دلهره داریم. بدتر از همه سینمای جنایی ما که اتفاقاً کارهای شاخصی هم در عمر سینمای ایران در آن انجام شده، کاملاً مُرده است. روایت‌های مبتنی بر هویت و آثار روانشناختی هم که در دنیا حرف اول را می‌زند جای خود را دارد..." 

 

این دومین کتاب وحید ضرابی نسب بعد از مجموعه داستان "تتابع اضافات"، که سال 1398 در انتشارات آفتاب کشور نروژ چاپ شد، است و دریچه‌ی تازه‌ای را به این گونه‌ی پرطرفدار سینمایی در جهان اما مهجور در کشور ما باز می‌کند.  

روایت‌هایی تو در تو، غافلگیری‌هایی متعدد، شخصیت‌هایی جذاب با کارکردهایی روان‌شناختانه، معماهایی حل نشدنی و البته وحشت و دلهره‌ای که بر کل فضای اثر نقش می‌اندازد و نفس را در سینه‌ی خواننده محبوس می‌کند، از ویژگی‌های این کتاب است. وی، علاوه بر سابقه‌ی 20سال روزنامه‌نگاری سینمایی، آثار متعددی برای تلویزیون نگاشته و ساخته و آخرین کارش، نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی "دخمه" محصول 1398 است. 

"دو فیلم‌نامه با یک بلیت" را انتشارات ایجاز در 191 صفحه و با قیمت 55هزار تومان روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

 

کد مطلب: ۳۵۶۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت