هنری که از شیوع کرونا بیشترین سود را برد

در سال ۲۰۲۱ آمار فروش کتاب در بریتانیا به بیشترین حد در یک دهه اخیر رسید.

هنری که از شیوع کرونا بیشترین سود را برد

در سال ۲۰۲۱ به‌رغم همه‌گیری کرونا، روند فروش کتاب در بریتانیا افزایش داشت و با وجود بیش از ۲۱۲ میلیون نسخه کتاب فروخته‌شده، سال ۲۰۲۱ بیشترین آمار فروش کتاب در یک دهه اخیر را به خود اختصاص داد.

این افزایش فروش کتاب تا حدی مدیون افزایش محبوبیت رمان‌های جنایی، علمی تخیلی، فانتزی و عاشقانه بود. در مجموع در سال ۲۰۲۱ آمار فروش کتاب در بریتانیا به نسبت سال ۲۰۲۰ حدود ۵ درصد افزایش داشت. در سال ۲۰۲۱ در مجموع ارزش کتاب‌های فروخته‌شده به ۱.۸۲ میلیارد پوند رسید.

این آمار اخیرا توسط وب‌سایت «نیلسن بوک‌اسکن» ارائه شد. این افزایش در فروش درحالی حاصل شده است که کتاب‌فروشی‌های سراسر بریتانیا در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تعطیل بودند.

بر اساس آمار ارائه‌شده، در سال ۲۰۲۱، کتاب‌های عاشقانه، علمی تخیلی و جنایی به ترتیب در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیشترین افزایش فروش را در بین کتاب‌های داستانی داشتند.

دو مورد از رمان‌های جنایی «ریچارد عثمان»، یعنی «باشگاه قتل پنجشنبه‌ها» که اثر پرفروش سال گذشته شد و همچنین کتاب «مردی که دو بار جان داد» دیگر اثر پرفروش سال گذشته از جمله آثاری بودند که در افزایش آمار فروش کتاب نقش پررنگی داشتند.

 

کد مطلب: ۳۵۶۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت