زمان آغاز سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد+ ضوابط حضور

سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به دو شکل فیزیکی و مجازی از تاریخ ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

زمان آغاز سی و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شد+ ضوابط حضور

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا به دو شکل فیزیکی در محل مصلی تهران و مجازی در سایت نمایشگاه به نشانی ketab.ir طبق زمان‌بندی مشخص شده در سایت ثبت‌نام از تاریخ 21 اردیبهشت لغایت 31 اردیبهشت برگزار می‌شود.

 هر ناشر مجاز است با توجه به ضوابط و مقررات نمایشگاه در هر دو شکل نمایشگاهی (فیزیکی و مجازی) یا صرفاً در شکل مجازی شرکت کند.

سال مبنای عرضه کتاب برای فروش در شکل فیزیکی کتاب های منتشرشده سال 1397 به بعد و در شکل مجازی نیز کتاب‌های منتشر شده سال 1391 به بعد در نظر گرفته شده است.

ناشران متقاضی شرکت در شکل فیزیکی نمایشگاه می‌توانند برای نمایش و فروش کتاب‌های خود طبق شرایط و ضوابط اعلام شده نسبت به دریافت غرفه مستقل یا اعطای نمایندگی اقدام کنند.

تعداد عناوین لازم برای حضور در نمایشگاه کتاب

مبنای ثبت‌نام برای ناشران علاوه بر دارا بودن پروانه نشر معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به تفکیک هر حوزه و بر اساس تعداد کتاب‌های منتشر شده برای دریافت غرفه مستقل در شکل فیزیکی، به این شرح است:

  •  ناشران بخش کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و آموزشی: 40 عنوان کتاب
  • ناشران بخش کتاب‌های کودک و نوجوان: 45عنوان کتاب
  • ناشران بخش الکترونیک: 45 عنوان کتاب الکترونیک.

مبنای ثبت‌نام برای حضور در شکل مجازی، فعال بودن ناشر طی 10 سال منتهی به سال برگزاری نمایشگاه با هر تعداد چاپ کتاب است.

بر اساس ضوابط اعلام شده آن دسته از ناشرانی که شرایط ثبت نام و دریافت غرفه مستقل را از لحاظ دارا بودن تعداد عناوین منتشره را ندارند، می‌توانند در صورت تمایل برای حضور در نمایشگاه نسبت به اعطای نمایندگی اقدام کنند یا برای دریافت غرفه مستقل ثبت‌نام موقت انجام دهند. درخواست این دسته از ناشران در صورت وجود فضا برای اختصاص غرفه مستقل در کمیته ناشران داخلی مورد بررسی واقع خواهد شد.

متخلفان ثبت نام‌ نمی‌شوند

ثبت‌نام از ناشرانی که دارای پیشینه تخلف در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و نمایشگاه‌های مجازی کتاب هستند، امکان‌پذیر نیست. این ناشران در شکل فیزیکی نیز نمی‌توانند ثبت‌نام کنند و امکان اعطای نمایندگی نیز ندارند.

چه مواردی تخلف محسوب می‌شود؟

در بخش ضوابط فعالیت در نمایشگاه چند نکته حائز اهمیت است:

  • غرفه تخصیصی به هر ناشر، صرفاً برای عرضه و فروش کتاب‌های منتشرشده توسط آن ناشر است و نگهداری و نمایش و فروش کتاب‌های غیرمجاز و نیز عرضه کتاب‌های سایر ناشران، تخلف محسوب می‌شود و با بالاترین سطح مجازات پیش‌بینی‌ شده در مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.
  • عرضه یا نگهداری کتاب‌های سایر ناشران در غرفه مستقل، موجب طرح مراتب در هیئت رسیدگی به تخلفات نمایشگاه، تعطیلی غرفه و حداقل یک سال محرومیت از حضور در دوره‌های بعدی نمایشگاه به تشخیص هیئت رسیدگی به تخلفات  خواهد بود.
  • ارائه و فروش کتاب‌های فاقد مجوز و کتبی که به صورت متقلبانه و غیرمجاز تکثیر و منتشرشده باشد، موجب تشدید مجازات پیش‌گفته و محرومیت از حضور در نمایشگاه تا سه دوره و رسیدگی به صلاحیت ناشر در مراجع قانونی (هیئت رسیدگی به تخلفات، هیئت انتظامی استان و ...) خواهد بود.
  • نمایش و فروش کتاب اُفست خارجی در نمایشگاه، در صورتی مجاز است که علاوه بر دارا بودن شناسنامه و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناشر اصلی یا نماینده رسمی وی، آن کتاب را در بخش ناشران خارجی نمایشگاه عرضه نکرده باشد.

هزینه اجاره بهای غرفه در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران نیز به این شرح است:

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران , کتاب , کتاب کودک و نوجوان ,

منبع: تسنیم
کد مطلب: ۳۵۸۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت