خاطرات شاهزاده بریتانیا؛ روایتی از روان زخم‌خورده‌اش تا بهبود پیدا کردن

شاهزاده «هری» کشور بریتانیا کتاب خاطراتش را پس از تاخیر در موعد اولیه انتشار، سال آینده میلادی روانه بازار می‌کند.

خاطرات شاهزاده بریتانیا؛ روایتی از روان زخم‌خورده‌اش تا بهبود پیدا کردن

طبق بیانیه انتشارات «پنگوئن رندوم هاوس»، «شاهزاده هری» کتاب خاطراتش را با عنوان «ذخیره»(Spare) در دهم ژانویه سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد کرد و در آن سفر خود از «روان زخم‌خورده‌اش تا بهبود پیدا کردن» را روایت می‌کند.

به گفته ناشر خاطرات «شاهزاده هری»، این کتاب که در ابتدا قرار بود اواخر سال جاری میلادی منتشر شود، مملو از «بصیرت، افشاگری، خودآزمایی و  آگاهی پیدا کردن از بیشتر بودن قدرت درونی عشق نسبت به غم» خواهد بود.

عنوان این کتاب به جایگاه «هری» به عنوان برادر کوچکتر «شاهزاده ویلیام» اشاره دارد. «شاهزاده ویلیام» از زمان به تخت رسیدن پدرش «شاه چارلز»، به عنوان ولیعهد بریتانیا شناخته می‌شود. پیش از متولد شدن سه فرزند «شاهزاده ویلیام» و همسرش «کیت»، «شاهزاده هری» نزدیک‌ترین فرد به برادرش به عنوان جانشین بود.

تصویری از «شاهزاده هری» که مستقیم به دوربین نگاه می‌کند به عنوان جلد این کتاب انتخاب شده است.

«هری» و همسرش «مگان» که با عنوان رسمی «دوک و دوشس ساسکس» شناخته می‌شوند، در اوایل سال ۲۰۲۰ از وظایف سلطنتی کناره‌گیری کردند و به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کردند.

این دو با انجام مصاحبه‌ای با «اپرا وینفری» در سال ۲۰۲۱ موجی از اخبار غافلگیرکننده را متوجه خانواده سلطنتی بریتانیا کردند، چراکه «مگان» بی‌آنکه نامی از کسی ببرد، یکی از اعضای خاندان سلطنتی را به داشتن نگرانی درباره میزان تیره بودن پوست «آرچی»، پسر این زوج متهم کرد. او همچنین در جریان این مصاحبه به این مسئله اشاره کرد که زندگی کردن به عنوان یک عضو خانواده سلطنتی او را در آستانه خودکشی کردن قرار داده بود.

«هری» نیز از این سخن گفت که نسبت به برادرش «مسیر متفاوتی» را در پیش گرفته است. با این حال «هری» و همسرش در مراسم خاکسپاری ماه گذشته «ملکه الیزابت» در کنار «ویلیام» و همسرش «کیت» دیده شدند.

کتاب خاطرات «شاهزاده هری» به ۱۵ زبان مختلف از جمله، اسپانیایی، فرانسوی و چینی منتشر خواهد شد. نسخه انگلیسی زبان این کتاب نیز در بریتانیا، ایرلند، استرالیا، نیوزلند، هند، آفریقای جنوبی و کانادا در دسترس خواهد بود. نسخه صوتی این کتاب به روایت نویسنده آن نیز منتشر خواهد شد.

به گفته ناشر این کتاب، «هری» با اهدای عواید حاصل از فروش این کتاب از خیریه‌های بریتانیایی حمایت خواهد کرد.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۳۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت