«گرینچ» ‌بازمی‌گردد

ایسنا نوشت: دنباله‌ای برای «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید!»، ‌ کتاب محبوب دکتر زوس در سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

«گرینچ» ‌بازمی‌گردد

دنباله کتاب «چگونه گرینچ کریسمس را دزدید!»‌(۱۹۵۷) نوشته دکتر زوس، در حالی در سال جاری میلادی منتشر می‌شود که استیر هیم، نویسندگی و آریستید روئیز، تصویرگری آن‌ را بر عهده خواهد داشت. با انتشار کتاب جدید، ‌داستان «گرینچ» برای نخستین‌بار فراتر از کتاب اصلی روایت می‌شود.

داستان «گرینچ» با وجود جنجال‌هایی که پیرامون دکتر زوس وجود دارد، همچنان محبوب است. در سال ۲۰۲۱ اعلام شد که انتشار شش کتاب از نویسنده به دلیل نمایش نژادپرستانه و بی‌ملاحظه رنگین‌پوستان متوقف خواهد شد. «فکرش‌ را بکن‌ این‌ چیزها را در خیابان‌ مالبری‌ دیدم»، «اگر باغ‌وحش دست من بود» و «استخر مک‌الیگات» و «فراتر از گورخر» از جمله کتاب‌هایی بودند که چاپ آن‌ها پس از بازخورد معلمان، ‌متخصصان و دانشگاهیان توسط دکتر زوس اینترپرایزز متوقف شد.

در دنباله رسمی کتاب که با عنوان «چگونه گرینچ کرییمس را از دست داد!» منتشر خواهد شد، «گرینچ» ‌ تلاش می‌کند به مردم «هو» ‌ ثابت کند که شیفته جشن کریسمس است و برای همین کار با خلق یک درخت کریسمس خیره‌کننده سعی دارد تا در مسابقه برنده شود. زوس در حالی در سال ۱۹۹۱ درگذشت که ده‌ها کتاب از خود به جای گذاشته بود. طبق گزارش مجله فوربس، دکتر زوس با توجه به ۳۲ میلیون دلار درآمد، هشتمین چهره مشهور و فقید پردرآمد سال ۲۰۲۲ بود.

کتاب جدید در پنجم سپتامبر در بریتانیا منتشر خواهد شد. تاکنون میلیون‌ها نسخه از کتاب اصلی «گرینچ» ‌ در سراسر جهان فروخته شده است و در سال ۲۰۰۰ نیز لایواکشنی با اقتباس از آن و با بازی «جیم کری» ساخته شد. در سال ۲۰۱۷ نیز با اقتباس از «گرینچ»، انیمیشنی با هنرنمایی «بندیکت کامبربچ» ‌ ساخته شد.

کد مطلب: ۳۶۶۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت