اعتصاب «چیزهای عجیب» را متوقف کرد

ساخت فصل پنجم و پاپانی سریال «چیزهای عجیب» به دلیل اعتصاب سراسری اعضای انجمن نویسندگان آمریکا متوقف شد.

اعتصاب «چیزهای عجیب» را متوقف کرد

برادران «دافر» به عنوان سازندگان سریال پرطرفدار «چیزهای عجیب» در حساب رسمی توییتر نوشتند: «در حالی که هیجان‌زده هستیم که تولید فصل پنجم و نهایی این سریال را با بازیگران و عوامل فوق‌العاده خود شروع کنیم، این موضع در طول این اعتصاب امکان‌پذیر نیست. امیدواریم به‌زودی به یک توافق عادلانه دست پیدا کنیم تا همه ما بتوانیم به کار خود بازگردیم.»

انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) با اعلام اختلافات گسترده با استودیوهای فیلمسازی از چند روز پیش نخستین اعتصاب سراسری خود را در ۱۵ سال اخیر آغاز کرده‌اند. این انجمن در یک سند طولانی پیشنهاد داده بود در هر سریال تلویزیونی حداقل ۶ تا ۱۲ نویسنده بر اساس تعداد قسمت‌ها باید فعالیت داشته باشند اما این پیشنهاد از سوی استودیوها پذیرفته نشد و آنها حتی پیشنهاد جایگزینی مطرح نکردند.

این صنف همچنین خواستار تضمین حداقل هفته‌های استخدام برای هر نویسنده از ۱۰ هفته تا ۵۲ هفته شده بود اما استودیوها این پیشنهاد را نیز رد کردند و پیشنهاد متقابلی ارائه نکردند.

اتحادیه تهیه‌کنندگان فیلم و تلویزیون آمریکا این دو موضوع را «نقاط اصلی اختلاف» خواند اما اعلام کرد که مایل بوده غرامت و دستمزد را افزایش دهد و حتی از آخرین پیشنهاداتش نیز فراتر برود؛ در صورتی که انجمن نویسندگان بر روی تحقق پیشنهادهای بزرگ خود اصرار و تاکید نداشت.

نویسندگان همچنین خواهان دریافت دستمزد از پخش مجدد برنامه‌ها در سامانه‌های نمایش آنلاین شدند، اما استودیوها این پیشنهاد را نیز رد کردند. طبق محاسبات این انجمن، این پیشنهادها ۴۲۹ میلیون دلار در سال هزینه خواهد داشت. این انجمن گفت که پیشنهادات متقابل استودیوها تنها ۸۶ میلیون دلار در سال است.

آخرین اعتصاب نویسندگان در نوامبر ۲۰۰۷ آغاز شد و ۱۰۰ روز به طول انجامید و در ۱۲ فوریه ۲۰۰۸ به پایان رسید. این اعتصاب منجر به آثار ویرانگر در سراسر صنعت سینما و از دست دادن میلیاردها دلار شد.

تاکنون بسیاری از برنامه‌های هفتگی تلویزیونی در آمریکا از جمله برنامه‌های «جیمی‌ فالن»، «جیمی کیمل»، «استفن کولبرت» و ... و همچنین ساخت فیلم «بلید» استودیو مارول نیز در پی اعتصاب نویسندگان متوقف شده است.

سریال «چیزهای عجیب» از زمانی که اولین‌بار در سال ۲۰۱۶ پخش شد، ثابت کرده که یک موفقیت جهانی و یکی از محبوب‌ترین سریال‌های اوریجینال نتفلیکس است. خبر ساخت فصل پنجم و نهایی این سریال نیز فوریه ۲۰۲۲ منتشر شد.

به‌عنوان یکی از موفق‌ترین سریال‌های طولانی‌مدت در نتفلیکس، سریال «چیزهای عجیب» از یک داستان شهری کوچک درباره یک پسر گمشده و ارجاعات دهه ۸۰، به یک سریال علمی تخیلی ترسناک و بسیار تاریک‌تر و اکشن تبدیل شده است که شامل تاسیسات مخفی دولتی و دخالت نظامی برخی کشورها می‌شود.

در کنار داستان‌های بلندپروازانه، بودجه چشمگیر ۳۰ میلیون دلاری برای هر قسمت این سریال در نظر گرفته شده که آن را به یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های تاریخ تبدیل کرده است. تنها هزینه ساخت فصل چهارم این سریال ۲۷۰ میلیون دلار اعلام شده است.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۷۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت