رونمایی «ایران آینده» با یادبود عماد افروغ

مراسم رونمایی از کتاب «ایران آینده» به همراه یادبود عماد افروغ در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.

رونمایی «ایران آینده» با یادبود عماد افروغ

این نشست روز چهارشنبه، بیست و هفتم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۴، در سرای اهل کتاب، سالن ناشران عمومی برگزار می‌شود.

در معرفی این کتاب عنوان شده است: "کتاب «ایران آینده»، مجموعه ۱۵ مصاحبه با اندیشمندانی است که هر یک از اساتید رشته‌های مختلف اعم از جامعه‌شناسی، اقتصاد، علوم سیاسی و ...در دانشگاه و حوزه هستند و در این مصاحبه‌ها، نگاه خود به ایران و روندی را که در قرن گذشته طی کرد  بیان کرده‌اند.

سیر هر گفت‌وگو با پرسش از علت توسعه‌نیافتگی ایران و نهادینه نشدن توسعه مدرن در عصر پهلوی آغاز می‌شود؛ دورانی از ایران که به نظر می‌رسد تمام نیروهای سیاسی لازم برای چنین امری فراهم بود اما در نهایت توسعه با نسخه غرب جدید در ایران آنگونه که در تجربه دیگر کشورهای در حال توسعه ته‌نشین شد، رخ نداد!

در ادامه گفت‌وگو به علل وقوع انقلاب اسلامی در ایران پس از دهه‌های پرپیچ و خم ۴۰ و ۵۰ پرداخته و پس از بررسی اجمالی دوران جنگ، پرسش به رجوع دوباره به برنامه‌ریزی توسعه در پایان دهه ۶۰ بازمی‌گردد.

گفت‌وگو در نهایت مسیر خود به این نقطه کانونی می‌رسد که آینده ایران با بررسی این چند دهه پرفراز و نشیب چگونه خواهد بود و چه سرنوشتی در انتظار ایرانیان است؟"

این اثر به همت موسسه معنا تدوین شده و توسط انتشارات عصر پیشرفت وابسته به ستاد جامع پیشرفت منطقه‌ای به چاپ رسیده است و در سی چهارمین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی خواهد شد.

از آنجا که یکی از مصاحبه‌ها با مرحوم دکتر عماد افروغ بوده است، رونمایی این اثر به همراه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره او خواهد بود.

منبع: ايسنا
کد مطلب: ۳۶۷۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت