وزیر فرهنگ: سرانه مطالعه در کشور ۳۳ دقیقه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرانه مطالعه در کشور بدون احتساب ادعیه، قرآن و کتاب های آموزشی ۳۳ دقیقه است.

وزیر فرهنگ: سرانه مطالعه در کشور ۳۳ دقیقه است

محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه در آیین بهره برداری از کتابخانه مرکزی خرم آباد افزود: باید برای مسیر تمدن نوین پیش رو پایه های فرهنگی تقویت و سرانه مطالعه در کشور افزایش یابد .

وی با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر نیاز به تحرک جدی دارد، بیان کرد: در کتابخانه ها با یک شبکه گسترده رو به رو هستیم و هم اکنون حدود یک هزار کتابخانه در کانون های پرورش فکری وجود دارد و علاوه بر کتابخانه های دانشگاهی، بیش از ۱۰ هزار مسجد کشور نیز کتابخانه دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت کتابخانه ای کشور گسترده و ملت ایران یک جامعه فرهنگی است، اظهار داشت: بعد از اربعین حسینی تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد و در ۱۸ هزار خانه بهداشت کشور، کتابخانه در عمق روستاها و مناطق محروم ایجاد می شود.

اسماعیلی تاکید کرد: ایران جغرافیای فرهنگی بزرگی دارد، از شرق تا عمق چین، در شبه قاره هند، پاکستان ، افغانستان ، آسیای میانه و تاجیکستان حضور دارد و هنوز هم در مناطقی از تاجیکستان اذعان دارند دختران را ایران دخت و ایران گل نام می گذارند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهر « دربند» روسیه برای دیدار از ایران و داشتن پیوندهای فرهنگی عمیقی اشتیاق دارند، بیان کرد: طبیعی است باید طلایه دار حوزه فرهنگی در منطقه باشیم که به برکت انقلاب اسلامی، رهبر حکیم و فرزانه ، ملت آگاه و شهدا با فاصله بسیار زیاد در منطقه اول هستیم .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نویسنده و شخصیت فرهنگی تراز یکی هستند که نظیر ندارند، آثار ایشان دهه ۴۰ در حوزه های مختلف علمی، کارهای فاخر، شب های شعر و بازدیدهای سه ساعته ایشان از نمایشگاه کتاب باعث افتخار است.

 

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۷۰۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت