خسارت مالی موزه «پرادو» در کرونا

سرنا_مسوولان موزه ملی پرادو واقع در اسپانیا از کاهش شدید درآمد این موزه و خسارت مالی در سال ۲۰۲۰ خبر دادند.

خسارت مالی موزه «پرادو» در کرونا

درحالی که موزه‌های سراسر جهان روند اعلام خسارت‌های سال گذشته را آغاز کرده‌اند، تصویر جامع‌تری از تاثیرات قرنطینه‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا بر درآمد موزه‌ها در حال شکل گرفتن است.

روز دوشنبه، مسوولان موزه «پرادو» واقع در مادرید در وب‌سایت رسمی این موزه اعلام کردند در سال ۲۰۲۰ درآمد «پرادو» ۷۵.۵ درصد کاهش داشته و ۱۸.۵ میلیون یورو خسارت متحمل شده است.

به دلیل اعمال قرنطینه شمار بازدیدکنندگان این موزه به طور بی‌سابقه‌ای کاهش پیدا کرد به طوری که آمار فروش بلیت این موزه با ۸۴ درصد کاهش و درآمد حاصل از فروشگاه‌ها و رستوران‌های موزه با ۹۰ درصد کاهش مواجه شد.

«پرادو» تنها موزه اروپایی نبود که در سال ۲۰۲۰ خسارت‌های مالی شدید را متحمل شد. موزه «لوور» واقع در پاریس نیز با ۷۲ درصد کاهش بازدیدکنندگان و ۱۱۰.۳ میلیون دلار خسارت در درآمد موزه مواجه شد.

شرایط برای موزه‌های ایالت متحده آمریکا هم مشابه بود. سه‌چهارم موزه‌های آمریکا دست کم با ۴۰ درصد کاهش درآمد روبه‌رو شدند. بر اساس تحقیقی که توسط اتحادیه موزه‌های آمریکا در سال ۲۰۲۱ انجام گرفت نیمی از موزه‌هایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند در طول همه‌گیری کرونا تعدیل نیرو کرده‌اند و فقط ۴۴ درصد از این موزه‌ها اعلام کردند انتظار دارند بتوانند دوباره این کارکنان را استخدام کنند.

با این حال اکنون وضعیت موزه‌های آمریکا به آرامی رو به بهبودی است. نتایج تحقیق دیگر اتحادیه موزه‌های آمریکا نشان می‌دهد فقط ۱۵ درصد از موزه‌های این کشور با خطرات جدی مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

موزه «پرادو» نیز در حال حاضر می‌تواند بر روی بودجه ۱۵.۲ میلیون یورویی دولت و همچنین کمک‌های انفرادی حساب کند.

منبع: ایسنا

کد مطلب: ۲۱۲۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت