رضا مستوفی‌فرد به خاک سپرده شد

رضا مستوفی‌فرد، باستان‌شناس پیشکسوت، در آرامگاه خانوادگی‌اش در امام‌زاده ینگه امام هشتگرد به خاک سپرده شد.

رضا مستوفی‌فرد به خاک سپرده شد

رضا مستوفی‌فرد، باستان‌شناس پیشکسوت و مدرس موزه‌داری امروز (چهارشنبه ششم بهمن‌ماه) در آرامگاه خانوادگی‌اش در امام‌زاده ینگه امام هشتگرد به خاک سپرده شد.

در مراسم تشییع پیکر مستوفی‌فرد که به خاطر شیوع سویه امیکرون کرونا با حداقل افراد برگزار شد، جبرییل نوکنده، رئیس موزه ملی، محمد مرتضایی، رییس پژوهشکده باستان‌شناسی، به نمایندگی از پژوهشگاه میراث فرهنگی، مصطفی  ده‌پهلوان، رییس موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران، به نمایندگی از دانشگاه تهران، علی صدرایی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، رضا خلج، مدیر میراث فرهنگی ساوجبلاغ، فرزان احمدنژاد، نماینده جامعه باستان‌شناسی ایران، علیرضا طهماسبی، به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه تهران و جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد در کنار خانواده او حضور داشتند.

رضا مستوفی‌فرد، باستان‌شناس پیشکسوت محوطه‌های تاریخی کشور مانند مارلیک و دشت قزوین و موزه‌دار بعد از ۵۱ سال تلاش در حوزه موزه‌داری و باستان‌شناسی، صبح سه‌شنبه پنجم بهمن به علت کهولت سن و در ۸۸ سالگی درگذشت.

این باستان‌شناس پیشکسوت را از پیشکسوتان عرصه باستان‌شناسی ایران می‌دانستند که بسیاری از باستان‌شناسان بنام امروز از شاگردان او بودند.

او در حفاری‌های متعددی مانند حفاری تپه مارلیک به سرپرستی عزت‌الله نگهبان حضور داشت، همچنین سرپرستی چند فصل کاوش آموزشی دانشجویان رشته باستان‌شناسی دانشگاه تهران، در دشت قزوین بر عهده او بوده است.

منبع: ایرنا
کد مطلب: ۳۵۷۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

پیوندها

دیدگاه

تازه ها

یادداشت